Üye OlÜye Girişi
ARAYIN
atv
ABC

"Boş 1 pet şişenin THY'ye yıllık maliyeti 1 milyon dolar"

HACER GEMİCİ
THY üç ayda aldığı tasarruf tedbirleri ile 45 milyon dolar kazandı. THY Genel Müdür Yardımcısı Köktuna, "1 boş pet şişenin bize yıllık maliyeti 1 milyon dolar. Sırada akaryakıt pazarlığı var" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
"Boş 1 pet şişenin THY'ye yıllık maliyeti 1 milyon dolar"
AnadoluJet'in yeni uçak alımı nedeniyle Ankara Esenboğa Havalimanı'ndaki törende hazır bulunan THY Genel Müdür Yardımcısı Kaptan Köksal Köktuna, THY'nin yakıt giderlerini azaltmak için iki aydır 'dağıtım şirketiyle masada' olduğunu söyledi. 2007 yılında 1 milyon 198 bin 458 ton, 2008 Ocak-Temmuz ayında ise 740 bin 440 ton akaryakıt kullanan THY için bu görüşmeler kritik bir önem taşıyor. Çünkü ton başına 10 dolarlık bir avantaj 10 milyon dolar gibi artı bir kazanç anlamına geliyor. Hafta başında Corendon Airlines'in Yönetim Kurulu Başkanı'nın bir yıllık alım garantisine karşılık petrolün fiyatını sabitlediklerini açıklaması ile gündeme gelen ve belli ölçüde riski de içeren uygulamayla ilgili THY'nin de çalışması bulunduğunu kaydeden Köktuna, "İki aydır akaryakıtı temin ettiğimiz şirket ile görüşmelerimiz sürüyor. Doğru rakamı bulmak çok önemli. Bu nedenle onlar da biz de hangi noktada buluşabiliriz ona bakıyoruz" diye konuştu. Bu arada 100 milyon dolarlık tasarruf için yola çıkan THY'nin ilk üç ayda aldığı önlemlerin sonucunu da açıklayan Köktuna, bu dönemde 45 milyon dolarlık tasarruf yaptıklarını söyledi. Köktuna, boş bir pet şişeden örnek vererek, "Bize boş bir pet şişenin maliyeti 1 milyon dolar. Günde ortalama 500 uçuş yaptığımızdan hareket edilirse, 365 günde bu toplam 182 bin 500 sefer yapar ki bu da 1 pet şişenin yıllık maliyetinin nereden geldiğini açıkça ortaya koyuyor. Biz tüm bunların hesabını kitabını yaptık, çalışmalarımızı yürütüyoruz" dedi.

LİGHT KOLTUK GELİYOR
Bu arada THY'nin tasarruf tedbirleri Anadolujet'i de kapsıyor. Anadolu- Jet Bölgesel Uçuşlar Başkanı Sami Alan, AnadoluJet'in tüm uçaklarında koltukların değiştirilmesine karar verildiğini söyledi. Alan, "AnadoluJet'in 8 uçağı için yeni koltuklar sipariş verdik. Micro light olarak ifade edilen bu yeni koltuklar diğerlerinden yüzde 50 daha hafif. Aldığımız tüm terbirlerle bir uçağın 800 kilo-1 ton civarında hafifleyeceğini tahmin ediyoruz" değerlendirmesinde bulundu.