kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Aralık 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Prof. Richard Scase - Zafer Kurtul

Küresel markalar artık yereller gibi davranmak zorunda

'2005 Avrupa Yılın En İyi Konuşmacısı Ödülü' sahibi Prof. Richard Scase, Axess Interactive Konferansı'nın bu yılki konuğu, oldu. Scase gelişmekte olan piyasalardaki tüketicilerin durumunun, küresel şirketlerin iş yapış biçimlerini değiştirdiğini, küresel ekonominin yeniden yapılandığını söyledi. Scase, 20'nci yüzyılda küresel markaların ve değerlerin hep ABD tarafından yönlendirildiğini savunarak, şunları kaydetti: "Şimdi paradigma değişimi başladı. ABD, yumuşak güç olarak sona erdi. Yerel markaların giderek daha önem kazandığını görmekteyiz. Şimdi küresel markalar kendilerini yerel olarak yeniden tanımlamak zorunda kalıyorlar ki yerellerle rekabet edebilsinler. Artık ABD değerleri, küresel marka anlamına gelmiyor. Yerel değerlerin küreselleştiğini görüyoruz." 2010 yılı tüketicisinin Rusya, Hindistan, Çin ve Türkiye gibi ülkelerde yükseldiğini ifade eden Scase, markalar savaşında da küresele karşı yereli gördüklerini söyledi. Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul da "Carrefour, Tesco, Metro Group, Media Markt, Darty ve Electro World burada. Biz de kuvvetli yerel markalar yaratarak rekabette öne çıkabiliriz" diye konuştu.