kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 16 Kasım 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Canan Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Bulut - L’Oreal Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Henri Mignot - L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres

Halkın şampuanı İpek, 20 milyon Euro'ya L'Oreal'in

EKONOMİ
Türkiye'nin en ucuz şampuanı İpek, Fransız L'Oreal'in oldu. Satış fiyatı henüz açıklanmamakla birlikte kulislerde İpek'in tamamı için Loreal'in 20 milyon Euro'nun üzerinde bir para ödediği konuşuluyor..
Bundan tam 26 yıl önce, askerden dönen iki mahalle arkadaşının kurduğu Canan Kozmetik, 20 milyon Euro'nun üzerinde bir fiyatla, dünya kozmetik devi L'Oreal'in oldu. İpek markasıyla saç bakım ürünlerinde aile boyu şampuan devrini başlatan Canan Kozmetik, 1990 yılından bu yana Türkiye'de bulunan L'Oreal'i pazarda dördüncülükten, üçüncülüğe yükseltecek. L'Oreal Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Henri Mignot, büyük bir ülkede küçük olmanın beğenmedikleri bir durum olduğunu belirterek, "Onun için Türkiye'de büyümek istiyoruz'' dedi. L'Oreal Grubunun, Türk saç bakım ürünleri şirketi Canan Kozmetik ile yüzde 100 sermayesini bünyesine katmak üzere imzaladığı hisse devir anlaşmasına ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan Mignot, yaklaşık 100 yıllık bir firma olan L'Oreal'in 2006 cirosunun 15.8 milyar Euro olduğunu ve cironun üçte birini Ar- Ge'ye yatırdıklarını söyledi. Geçtiğimiz yıl 569 ürün patenti aldıklarını belirten Mignot, bazı pazarlardaki fırsatları yakalamaya çalıştıklarını, son olarak Japonya ve ABD'de markalar satın aldıklarını ifade etti. L'Oreal için markalarının çok büyük önem taşıdığını vurgulayan Mignot, Canan Kozmetik'in ürünlerinin, tüketici pazarında daha hızlı bir şekilde büyümeye imkanı vereceğini ve İpek markasının ürün portföyünü tamamlar nitelikte olduğunu belirterek, bu ürünü gelecekte daha da geliştireceklerini söyledi. L'Oreal Türkiye Genel Müdürü Matthieu Serres ise, L'Oreal'in aralarında Lancome, Biotherm, Vichy, La Roche, Kerastese, Armani, Garnier, Maybelline gibi markaların da bulunduğu 19 uluslararası markaya sahip olduğunu hatırlattı. Serres, hisse devri operasyonunu sene sonu veya gelecek yıl başında bitirmeyi düşündüklerini, bu operasyon sonrasında Türkiye'deki yatırımlarının büyüyeceğine inandıklarını kaydetti. Serres, hisse devrinin ardından Canan Kozmetik'in şirket yönetiminin L'Oreal'e bağlanacağını, ancak yapısal olarak markanın konumlandırmasının değişmeyeceğini bildirdi. Aynı zamanda ihracatçı olan Canan Kozmetik'in çalıştığı Orta Asya ve çevre ülkelerde de büyük potansiyel bulunduğunun altını çizen Serres, bunu değerlendirip ciddi şekilde büyümek istediklerini ifade etti. Canan Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Bulut ise,"Canan Grubu olarak hisse devrinden sonra kendi ihtisas alanımız olan inşaat alanına odaklanacağız'' dedi.
Haberin fotoğrafları