kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 9 Haziran 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
BÖYLEYDİ Sistemin dev makarası ve bu makarasını tutan ayaklar daha iyi ayırt edilebilmesi için iki farklı renge boyanıyor.

Sarı-lacivert makara çark etti

Hasan ERŞAN
İstanbul Kabataş-Taksim hattındaki füniküler sistemin ana makarasındaki sarı-lacivert renkleri gelen tepkiler üzerine yeşil-laciverte dönüştürüldü..
Kabataş-Taksim arasını 110 saniyeye indiren Füniküler sistemi çeken ana makarada bulunan Fenerbahçe Spor Kulübü'nün sarı-lacivert renkleri, lacivert-yeşile döndürüldü. Sarı lacivertlilerin ezeli rakiplerinden gelen tepkiler üzerine renklerin değiştirildiği ileri sürülürken İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdür Süleyman Pektaş, "Bize renkler konusunda şikayet gelmedi ama yurtdışından gelen orijinal renkler değiştirildi, yerine çiçekli motifler yapıldı. Bu çalışmanın takımla alakası yok" dedi. Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, Kabataş- Taksim hattındaki füniküler sistemi çeken makara sisteminin yurtdışından sarı-lacivert boyalı olarak geldiğini belirterek, şunları söyledi:" Metronun şenlendirilmesi ve güzel bir görüntü için orjinal boya değiştirilmiş üzerine çiçek motifi yapılmış. Bu renklerle sempatik görüneceğini düşünmüşler. Taşıtı çeken büyük makara sarı, diğer tutucu aksam lacivert gelmişti." Dev bir makaranın vagonları çektiği füniküler sistemde çalışmanın nasıl olduğunun görülebilmesi için makara gizlenmiyor. Dev makara ve makarayı tutan ayaklar daha iyi ayırt edilmesi için farklı iki renge boyanıyor. Taksim- Kabataş sistemindeki makara ise Fenerbahçe'nin renkleri olan sarı-laciverti taşıyord.

ERDOĞAN AÇMIŞTI
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 30 Haziran 2006 tarihinde metro, otobüs ve deniz ulaşımında başlayacak "entegrasyon"u Kabataş'ta başlatmış Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın da katıldığı bir törenle hizmete açılmıştı. İstiklal Caddesi ile Karaköy arasında 131 yıl önce hizmete giren tarihi tünelin ardından, İstanbul'daki ve Türkiye'deki ikinci füniküler sistem olan Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi, Taksim ile Kabataş'ı 110 saniyeye indirdi.
Haberin fotoğrafları