kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
16 Nisan 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Duvar da öreriz uçak da onarırız

SAVAŞ AY
SAVAŞ AY
15.04.2009
İstanbul Bağcılar Endüstri Meslek Lisesi öğrencisi kızlar, uçak motoru onarmaktan inşaata kadar farklı eğitimler görüyor. Uçak bakım alanında çalışanlarsa, stajda bile maaş alıyor..
İstanbul Bağcılar Endüstri Meslek Lisesi'nin becerikli kızlarının elinden gelmeyen iş yok gibi... Yaşları 17-18 olan gencecik bu liseli kızların bir bölümü dünyanın en gelişmiş uçak motorlarını onarıp bakımını yapıyor, bir diğer bölümü de az ötedeki bir başka sınıf atölyede torna tesviye, kaynak, planya makinesi ustası olarak yetişiyor. Hatta inşaat bölümüne ait diğer bir atölyede harç karan, duvar örenlere rastlamak bile mümkün. Bağcılar Endüstri Meslek Lisesi'nden mezunlar arasında bugüne dek hiç bir öğrenci işsiz kalmadı. Uçak bakım alanında çalışacak meslek elemanları olarak diplomalarını alan genç kızlarımız, başta THY hangarları olmak üzere tüm sivil uçak bakım merkezleri, askeri hava ikmal bakım merkezleri, uçak fabrikaları gibi yerlerde rahatlıkla iş bulabiliyor. Hatta "iyi paralarla" transfer dahi ediliyorlar.

İŞSİZLİK KORKUSU YOK
Uçak gövde-motor ve uçak elektroniği konularında uzman olarak yetişen genç kızlar son sınıflarında haftanın 3-4 günü Atatürk Havalimanı hangarlarında staj görürken bile dolgun sayılacak "stajyer maaşı" alıyorlar. Ayrıca uçak bakımı alanında mezun olan bu öğrenciler, uçak bakım merkezlerinde iki yıl uygulamalı eğitim görüyor. Ardından 21 yaşını doldurup meslek elemanı sertifika sınavında başarılı oldukları takdirde, Türkiye'de tescil edilmiş sivil uçaklarla, Türk hava sahası içinde bulunan ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) üyesi diğer bir devlete ait sivil uçak, helikopter ve planörler üzerinde periyodik bakım, küçük tamir, revizyon ve uçuşa elverişlilik kontrolü yapabiliyorlar.