'Mal satamadık bari sörf yaptıralım' konsepti tuttu
ABD'de boşalan bir mağaza suni sörf merkezine çevrilince AVM'nin satışları arttı. 6 AVM daha aynı yolu izleyecek..
Mağazaların ekonomik krize dayanamayarak mekânları boşaltmasıyla birlikte ayak trafiği azalan alışveriş merkezlerinde yer sahipleri birbirinden değişik stratejilerle yeniden müşteri kazanma yolları arıyor. Florida'da bulunan Miami International Alışveriş Merkezi, boşalan mağazalarından birini suni sörf merkezine çevirince müşterilerden büyük ilgi gördü. Gelen olumlu tepkiler üzerine 6 alışveriş merkezinde daha suni sörf merkezleri açılacağı bildirildi.
6 AYLIK MAĞAZALAR ARTTI
Kriz öncesi ortalama 3-5 yıllık kira kontratları imzalayan alışveriş merkezleri, boşalan mağazaların uzun süre tutulmaması ile birlikte kira kontratları sürelerini de kısaltmaya başladı. Alışveriş merkezlerinde köşe başlarını kaplayan ünlü markaların birer birer kapanmasıyla birlikte mağazaların yerini artık 6 ay ya da 1 yıllık kira kontratı ile anlaşan dans stüdyoları, yerel foto modellik ajansları ve sezonluk perakande mağazaları alıyor. Alışveriş merkezi yetkilileri 2007'de yüzde 5.7 olan boş mağaza oranının 2008'de yüzde 7.1'e yükseldiğini ve 2009 yılı içinde sektörde herhangi bir iyileşme görülmediğini kaydetti.
Yayın tarihi: 12 Nisan 2009, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/12//haber,FAA0518380F4455EA952DE37AB2FC4F4.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.