kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Mart 2009, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Turan Özbahçeci

73 yerel market, devlerle ortak 'Fayda' ile savaşacak

PINAR ÇELİK
26.03.2009
Uluslararası perakende zincirleri karşısında kan kaybeden 73 yerel market zinciri birleşip Fayda isimli bir şirket kurdu. Şirkete üye 852 market Türkiye'de ürettirdikleri ürünleri 10 yeni markayla ucuza satacak..
Uluslararası perakende zincirlerinin arkasındaki finansal yapı, kusursuz sistematik ve kurumsallıkla başa çıkmaya çalışırken bir darbe de indirim marketlerin müşterilerini çalmasından yiyen yerel perakende zincirleri çözümü birleşmekte buldu. Türkiye Perakendeciler Federasyonu'na üye 73 yerel market zincirinin bir araya gelerek oluşturduğu Fayda isimli şirket bünyesindeki 852 market, Türkiye'de üretim yapan 200'e yakın KOBİ'ye ürettirdikleri ürünleri indirim market fiyatlarıyla tüketiciye sunmaya hazırlanıyor.

SESİMİZ ÇIKMIYORDU
Fayda AŞ'nin Yönetim Kurulu Başkanı Turan Özbahçeci, uluslararası hipermarket zincirlerinin en büyük olma kavgası içinde ayakta kalmaya çalıştıklarını ve her geçen gün bakkal sayısının düştüğünü söyledi. Türkiye'de yerel perakende çok gelişmiş olmasına rağmen birlikte olmadıkları için seslerinin az çıktığını dile getiren Özbahçeci, 852 markette gıdada 'nefis' temzilikte ise 'saf' markalı ürünleri indirim marketlerdeki fiyatlara eşdeğer ancak daha kaliteli ürünlerin satışına başlayacaklarını ve farklı kategorilerde mevcut iki markaya ek olarak 8 markayı daha nisan ayının sonuna kadar raflara koyacaklarını söyledi. Türkiye'deki büyük üreticilere üretim yaptıracaklarının altını çizen Özbahçeci, "17 ilde de fiyatlar sabit olacak. Lojistikte ise üreticilerin lojistik gücünü kullanacağız. Biz mağaza zinciri kurmayacağız, isimlerimizi değiştirmeyeceğiz güçlerimizi birleştireceğiz. Kendi markalarımızın payını artıracağız" dedi.

Ali Akyüz - Uyum Marketleri YKB Yrd.
Kurumsallaşmaya ihtiyacımız var

İstanbul'da 30 mağazamız var ancak yabancı market zincirleri karşısında varlık gösterebilmek için kurumsallaşmaya ihtiyacımız vardı. Karlılıkları düşen yabancı yatırımcı bu ülkeyi gözünü kırpmadan terkedebiliyor bizimse gidecek yerimiz yok. Fayda ile atıl üretim canlandıracağız.

Selamet Aygün - Hatipoğlu Marketleri YKB
Ortak satın almayla maliyet düşecek

Özel gramajlı ürün ürettirmek için büyük siparişler vermeniz gerekiyor. 22 marketimiz olmasına rağmen biz bunu tek başımıza yapamazdık. Fayda ile ortak satın alma yapabileceğimiz için Trakya Birlik, Çaykur, Şeker Fabrikaları gibi işletmelere üretim yaptırabileceğiz. Bu şekilde maliyetlerimizi düşüreceğiz.

İhsan Biçen - Biçen Marketleri YKB
Perakende pazarı yabancıların elinde

Bundan 20 yıl sonra yereller de pes ederse perakende tamamen yabancı firmaların eline geçecek. 11 marketli bir zinciriz. Yerel üreticiler yabancı perakende zincirlerinin raflarına giremediği için ancak bize verdikleri ürünlerle ayakta kalabiliyorlar. Üreticinin nefes alabilmesi önemli.