Türkiye'de 10. yılına giren DiaSa bu yıl 60 yeni mağaza açacak. Ciroda yüzde 36 olan özel markanın ise taleple yüzde 50'ye çıkması bekleniyor..
Türkiye pazarında 10. yılına giren Sabancı Holding - Dia ortaklığındaki indirim marketi Dia-Sa, bu yıl 60 franchise market daha açacak. DiaSA'nın 2008 performansı ve 2009 yılı hedeflerinin açıklandığı basın toplantısında konuşan Dia Uluslararası Avrupa Direktörü Francisco Xavier De La Pena, bugüne kadar sadece Marmara ve Ege bölgelerinde yoğunlaştıklarını bundan sonra daha uzak alanlara gitmek istediklerini söyledi.
"Daha önce depolarımıza en fazla 300 kilometre uzaklıktaki lokasyonlarda mağaza açmayı istiyorduk ancak artık bu sınırın dışına çıkmak istiyoruz" diyen La Pena, uzak bölgelerde franchise sisteminin daha rahat adapte edileceğini düşündüklerini dile getirdi.
10 - 12 MARKET KAPANIYOR Bu yıl 2008'e göre yüzde 18 - 19'luk bir büyüme öngördüklerini ifade eden La Pena, toplam 60 franchise mağazada ek 200 istihdamla çalışan sayısını 3 bine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Türkiye'nin kapanan franchise oranı en düşük ülkelerin içinde yer aldığını belirten La Pena her yıl 10 - 12 franchise marketin kapandığını kaydetti.