Kriz unutturan EMITT Fuarı turizme doping etkisi yaptı
DİLEK TAŞ
12.02.2009
Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT) krize rağmen katılımcı firma ve ziyaretçi sayısını yüzde 20 artırdı. Promosyonlar fuara damga vurdu..
Türkiye'nin en büyük turizm fuarlarından EMİTT (Doğu Akdeniz Uluslarası Turizm ve Seyahat Fuarı) dün 50 ülke, Türkiye'den 100 il ve beldenin katılımıyla TÜYAP Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi'nde başladı. Sabah gazetesinin ana medya sponsoru olduğu fuar krize rağmen yüzde 20'lik bir büyüme ve 100 bin ziyaretçi hedefi ile açıldı. Bu yıl ilk defa Suriye'nin konuk ülke olarak katıldığı fuar 15 Şubat'a kadar devam edecek. Turizm sektöründe 2009 sezonunun krizin nasıl yönetileceği konusunda öngörü oluşmasını sağlayan fuara 3 bin firma katıldı.
TERMAL OTEL İLGİSİ Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden otellerin yanı sıra bu sene termal otellerin fuara olan ilgisi de dikkat çekti. Karadeniz'den Güneydoğu Anadolu'ya kadar çok sayıda il ve ilçe de fuarda bölgelerine özel ürünleri sergileme imkanı buldu. EMITT fuarına bu yıl erken rezervasyon kampanyaları başlatan seyahat acentaları damga vurdu. Geçtiğimiz yıllarda mart ayından itibaren başlayan erken rezervasyon indirimleri bu sene krizin de etkisiyle şubatta başladı. Acenteler 1 tur alana 1 tur bedava ya da vize ücretinin tur şirketi tarafından ödendiği kampanyalarla dikkat çekti.Oteller ise bu yıla geçen seneki fiyatlarla girme kararı aldı.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kriz unutturan EMITT Fuarı turizme doping etkisi yaptı