UND ihracat taşımalarını teşvik yasasının denetim dışı kalınmasıyla Türkiye'nin her yıl 230 milyon dolar zarar ettiğini söyledi..
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) 2006'da sınır kapılarında ihracatı teşvik amacıyla çıkarılan kanunun doğru uygulanmamasına tepkili. İhracatı teşvik amacıyla yürürlüğe giren yasa kapsamında yakıttan ÖTV ve KDV alınmamaya başlanmış, ayrıca kapılarda dağıtımı yapan firmaya da maksimum yüzde 8'lik bir kâr marjı bırakılmıştı. UND gümrük kapılarındaki petrol dağıtıcısı firmaların yüzde 8'lik sınırını aşarak yüzde 40-50'ler düzeyinde kârlar elde ettiklerinden şikayetçi. UND Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin, dün yaptığı basını bilgilendirme toplantısında "Yüksek kâr hırsıyla edinim bedeline dahil olmaması gereken maliyetler eklenerek, yüzde 40 kâr marjıyla satış gerçekleşmektedir" dedi.
BULGARİSTAN İKİ KAT PAHALI Nakliyeciler miktar konusunda da sorun yaşıyor. Araç başına daha önce 1.100 litre olan yakıt alım hakkı 550 litreye çekildi. Dinçşahin, bu uygulama nedeniyle 230 milyon euroluk bir zarar oluştuğunu belirtti. 2009 için gelecek sene zararın miktarı 280 milyon euroya olması bekleniyor. Türkiye'de sınırlama yaşayan nakliyeciler İtalya veya Bulgaristan'da litre başına 1 euro ödüyor. Türkiye'de bu rakam 0.58 euro.