kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Ekim 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

İtalyanların en sevdiği votkayı 'DEM'leyecek

SİNAN ÖZEDİNCİK
SİNAN ÖZEDİNCİK
06.10.2008
Çikolata markası Lindt'in mağazalarını açmaya hazırlanan DEM Dış Ticaret, İtalya'nın en fazla satan votkası Keglevich'i de getiriyor..
Genç girişimci Serdar Tektaş, 1992 yılında, küçük ölçekli temsilcilik faaliyeti göstermek üzere DEM Dış Ticaret'i kurdu. Önce Türkiye'deki Duty Free sektörüne, sonra iç piyasaya üstün nitelikli ürün ve markaların satış ve pazarlamasını yapmaya başladı. 1999 sonunda ise premium çikolata kategorisinde dünyada lider konumda olan Lindt markasının ardından İtalyanların votka devi Keglevich markasının Türkiye distribütörlüğünü aldı. Keglevich, İtalya'da bir numara olan bir markaymış. Tektaş, Keglevich'i birkaç ay içinde birçok noktaya ulaştıracaklarını söylüyor. AK Parti hükümetinin içki ithalatı, satışı ve içilmesiyle ilgili zorluk çıkardığı yolundaki söylentilere Tektaş, "Her dönem alkollü içkiye konulan vergiler yüksekti. Onun dışında bir sıkıntı yaşamıyoruz. Kanunlar çerçevesinde ithalatımızı ve satışımızı çok rahat yapıyoruz. Sektör asıl sorunu Refah-Yol zamanında yaşadı. Birçoğumuzu küstürdüler, pes ettirdiler. Ama şimdi böyle bir durum yok" diyor.

ÇİKOLATA REKABETİ
Serdar Tektaş'a Lindt'in Türkiye pazarındaki durumunu sordum. "750 milyon dolar olan Türkiye çikolata pazarında, Lindt 2.5 milyon Euro'luk paya sahip" cevabını veren Tektaş, Türkiye'de ithal çikolata pazarının liderlerinin Nestle, Master Foods (Mars) ve Kraft olduğunu söylüyor. Bu arada Tektaş, çikolata pazarının yüzde 80-90'ını elinde tutan Godiva'nın İstanbul'da yılda 600 bin Euro'luk, Lindt'in ise aynı pazarda 2 milyon Euro'luk satış yaptığını belirtti.