Sağlık sigortasının, tüketicinin öncelikleri arasında yer almadığını belirten Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, Türk halkının tüketim tercihleri sıralamasında otomobilin üst sıralarda yer aldığını, sigorta sektöründe de sıralamada trafik ve kasko sigortasının önde geldiğini söyledi. Türkiye'de bireylerin sağlık sigortası yaptırmaktan kaçınmalarının üzerinde bu hizmetlerin fiyatlandırılması konusundaki bilgi eksikliğinin de etkili olduğunu söyleyen Yergin, sağlık sigortasının lüks olarak algılandığını belirtti. Sadece yatarak tedavide sınırsız poliçe satın almayı seçenler için sağlık sigortası maliyetinin 500600 YTL'den başladığını ifade eden Yergin, kredi kartlarına yapılan taksitlendirme ile ayda yaklaşık 50 YTL'ye denk gelen bu meblağların, sağlık gibi önemli bir konu için gözden çıkarılabilecek bedeller olduğunu vurguladı. Sektör genelinde sağlık sigortaları ile ilgili teknolojik altyapı ve insan kaynaklarına yatırımda geç kalındığını belirten Yergin, tüketicilerin sağlık sigortası konusunda iyi bilgilendirilememesi gibi faktörlerin de tabloya eklenmesi neticesinde sektördeki büyüme ve gelişmenin istenilen seviyelere ulaşamadığını söyledi.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Ragıp Yergin, Aksigorta'yı sağlıkta kısa sürede sektörün ana oyuncularından biri haline getiren faktörleri şu şekilde açıkladı: "Mevcut pazarda her kesime hitap eden geniş ürün gamımız, ağırlıklı medikal kökenli personelimiz, nitelikli insan kaynağımız, yaygın anlaşmalı sağlık kuruluşu ağımız ve teknolojik yatırımlarımızla müşterilerimize en iyi ve en kaliteli hizmeti vermeyi hedefliyoruz. Belirlenen hedeflerimiz doğrultusunda büyümeye devam ederken, etkin hizmet anlayışımızla müşteri memnuniyetinin artarak sürdürülmesi, iş yaklaşımımızın merkezinde yer alıyor."