İLİŞKİLİ HABERLER
'2.5 milyon çocukla reklamla kurulamayan ilişkiyi futbolla kurduk'
'2.5 milyon çocukla reklamla kurulamayan ilişkiyi futbolla kurduk'
MELTEM ERSOY FRANSA
11.09.2008
Danone Başkan Yardımcısı Sacchi, "40 ülkeden 2.5 milyon çocuğun katıldığı Nations Cup'a 100 milyon Euro harcadık, ama reklamla kurulması imkânsız bir ilişki kurduk" dedi..
Sütlü ürünler kategorisinde dünya lideri, su ile bebek maması kategorilerinde de dünya ikincisi olan Danone, 40 ülkeden çocukların katıldığı Danone Nations Cup'ın (DNC) 10'uncusunu Paris'te gerçekleştirdi. Danone İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Laurent Sacchi, DNC için bu yıl 12 milyon Euro harcadıklarını belirtirken, bugüne kadar toplam harcanan miktarın ise yaklaşık 100 milyon Euro olduğunu kaydetti. Sacchi, bu paranın neden sponsorluk ya da reklam için kullanılmadığını ise "Parası olan herkes reklam verebilir, ama parası olan herkes bu organizasyonu yapamaz. Biz zaten reklam veriyoruz, bu bilinirliği artırıyor ama daha derin ilişki kurmak için yeterli olmuyor" değerlendirmesinde bulundu.
YENİ YATIRIM ŞART
Sacchi, DNC'nin satışlara olumlu etki yapıp yapmadığını ölçmenin mümkün olmadığını anlatarak, "Ama şunu ölçüyoruz: Danone Grubu hakkındaki algılarda muazzam farklar ortaya çıkıyor, yani değiyor, para harcamayı sevmeyiz aslında, harcıyorsak bir nedeni var" diye konuştu. Danone olarak cirolarının 15 milyar dolara ulaştığını belirten Sacchi, 10 yıl önce gelişmekte olan ülkelere odaklanma kararı aldıklarını anlatarak, o zaman cironun yüzde 14'ününü söz konusu bölgeden geldiğini, bugün bu rakam yüzde 32'ye ulaştığını kaydetti. Sacchi, Türkiye'nin kendilerinin en güçlü büyüme yakaladığı ülkelerden biri olduğunu ve gelişmiş ülke standartlarına sahip olduğunu dile getirdi. Sacchi, Türkiye'deki bu büyüme potansiyelinin mutlaka yeni yatırımla destekleneceğini belirterek, yeni yatırımın muhtemelen Türkiye'nin doğusunda olacağını, ancak yerinin henüz belirlenmediğini ifade etti.
İSTANBUL'DA OLABİLİR
Sacchi, Türkiye'deki ürün portföylerinin çok geniş olduğunu belirtirken, "Fonksiyonel gıdadan vazgeçtiniz mi?" sorusuna ise, "Biz her zaman pazara adapte oluyoruz zaten, ürün seçimi pazarlama seçimi gibi stratejilerde yerel pazara göre karar veriyoruz. Fonksiyonel gıdadan vazgeçmedik, sadece her ürün için olduğu gibi bunun için de doğru pazar şartlarının oluşmasını bekliyoruz" yanıtını verdi. Danone Dünya Başkanı Frank Riboud ise, DNC'nin 2010 yılında Dünya Kupası gibi Güney Afrika'da yapılacağını söyleyerek, "Daha sonra İstanbul'da da yapılabilir, neden olmasın? Sadece bizim için de yeni olan bu organizasyonu yeni ülkelere taşımak için biraz daha zamana ihtiyaç var" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
'2.5 milyon çocukla reklamla kurulamayan ilişkiyi futbolla kurduk'
Yayın tarihi: 11 Eylül 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/11//haber,A8A4EC45762147D49BCD1FFE58E47B4D.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.