kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 18 Mayıs 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
2008'in en gözde jetleri, küçük ve orta sınıfta yer alan modeller oldu. Büyük gövdeli jetlerden yılın ilk dört ayında sadece üç adet satıldı.

Krize rağmen iş jeti satışı patladı

GÜNTAY ŞİMŞEK
GÜNTAY ŞİMŞEK
Ekonomik kriz iş jeti üreticilerinin hızını kesemedi. Bu yılın ilk çeyreğinde jet satışları, geçen yıla oranla yüzde 40 arttı..
Global ekonomik kriz ve rekor seviyelere ulaşan petrol fiyatları birçok havayolu şirketinin kapanmasına neden olurken iş jeti satışında patlama yaşanıyor. 2008'in ilk çeyreğindeki satış rakamları, pazarda geçen yıla oranla büyüme yaşandığını ve iş jeti satışının bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 40 arttığını gösteriyor. İş Jeti Üreticileri Derneği (General Aviation Manufacturers Association-GAMA) 2008'in ilk üç ayında 297 adet business jet satıldığını açıkladı. 2007'nin ilk üç ayında bu sayı 211'di. Piston motorlu ve pervaneli jetler ile birlikte ilk dört ayda satılan toplam jet sayısı 781'e ulaştı. Bu yıl sadece piston motorlu jet satışında düşme oldu. 2007'nin ilk dört ayında 554 adet piston motorlu jet satılırken, bu yılın aynı döneminde bu sayı 399'da kaldı. Pervaneli jet satışı da arttı ve ilk dört ayda 85 adet satış gerçekleştirildi. Fiyatı 1.5 milyon dolardan başlayan ve 'Çok hafif jet' (Very Light Jet) olarak adlandırılan modeller bu yıl da yoğun ilgi görüyor. Satış rekorları kıran Eclipse 500, Diamond Aircraft, Cirrus gibi küçük modellerin yanı sıra orta sınıfta yer alan jetler de en çok sipariş alan uçaklar... Cessna, 226 adet satışla bu yılın ilk dört ayında en fazla satış yapan şirket olurken, onu Diamond, Eclipse ve Hawker izliyor. Boeing ve Airbus gibi büyük üreticiler ise hayal kırıklığı yaşadı. BBJ'den bir, Airbus Corporate Jetliner'dan (ACJ) sadece iki adet satıldı.