Levent Özkan (solda) ve David Cummings, Türkiye'de ev tekstilinden yüzde 10 ciro artışı beklediklerini söylediler.
Cirosunu katlayan Polo 3 yılda takımını kuracak!
Ev tekstiline de girmeye hazırlanan US Polo, 2005'te 20 milyon dolar olan cirosunu bu yıl 50 milyon dolara çıkaracak. Polo sporunun satışları artıracağı fikriyle bir polo takımı da kurulacak..
ABD'de 1890'dan bu yana polo sporunun idari örgütü USPA (ABD Polo Birliği) tarafından yönetilen ve tüm dünyadaki satışları 1 milyar doları bulan US Polo, ev tekstiline de adım atıyor. 2008 yılı başı itibariyle Türkiye de dahil olmak üzere bazı Avrupa ülkelerinde ürün gamını genişletme kararı alan US Polo, ayrıca marka satışlarının artacağı fikriyle Türkiye'de de polo takımı kurma hazırlığı yapıyor. US Polo Dünya Başkanı ve CEO'su David Cummings, son 3 yıldır orta imajlı marka ve ulaşılabilir fiyat stratejisiyle hareket ettiklerini söyleyerek, bu stratejiyi genişleterek 2008 yılında İngiltere, İrlanda ve İskandinav ülkelerinde ürün gamlarını geliştirme kararı aldıklarını anlattı. Cummings, ürünlerinin üretimini de Türkiye'de yaptırdıklarını vurgulayarak, "Tekstilde kaliteli üretim kapasitenizin de etkisiyle bu durumu değiştirmeyi düşünmüyoruz" dedi. Cummings, Türkiye'nin Çin'e göre yüzde 30 civarında daha pahalı üretim yaptığını, ancak aradaki kalite farkının buna değdiğini belirtti.
150 MAĞAZA HEDEFİ
US Polo Türkiye Genel Müdürü Levent Özkan da, hedeflerinin 5 yıl içinde Türkiye'de 100, yurtdışında da 50 mağaza açmak olduğunu dile getirirken, bunun için 25 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını ifade etti. Özkan, 2005'te 20 milyon dolar olan cirolarının bu yıl sonunda 50 milyon dolara çıkacağını belirtti. Özkan ayrıca, polo sporunun marka satışlarını artıracağı öngörüsüyle 3 yıl içinde polo takımı da kurmayı planladıklarını sözlerine ekledi.
D. AVRUPA'NIN LİSANSINI ALDIK
"Ev tekstili, çocuk, spor ve iç giyimi de ürünlerimize katmak için ayrıca 5 milyon dolarlık yatırım yapmamız gerek" diye konuşan Özkan, ayrıca sadece ev tekstilinden 2008 yılında 5 milyon dolarlık ciro elde etmeyi hedeflediklerini dile getirdi. Özkan, ev tekstilinin sadece Türkiye'de değil, komşu ülkelerde de gelecek vaat eden bir pazar olduğunu söyleyerek, ihracatın da söz konusu olacağını kaydetti. Özkan, Aydınlı Group olarak Doğu Avrupa'nın da lisansını aldıklarını dile getirerek, şu an Türkiye hariç 26 ülkeden sorumlu olduklarını vurguladı. "Bu ülkelerin nüfusları toplandığında 700 milyona hitap ettiğimizi söylemek mümkün" diye devam eden Özkan, yoğunlaşma kararı aldıkları pazarları Mısır, Rusya ve Ukrayna olarak sıraladı.
Yayın tarihi: 19 Eylül 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/19//haber,DDE6A511329D424DAE63EBB8D2C64600.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.