Hızla büyüdüklerini belirten Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, sigorta sektöründe bireysel ürünlerin öne çıkacağını ifade ederek, bu ürünlerin bireylerin ihtiyaçlarını düşünerek düzenlenecek kolay satın alınabilir ürünler olacağını söyledi.
Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, 2007 yılında sektördeki en çarpıcı gelişmelerin bireysel sigortalar alanında gerçekleşeceğini vurguladı. "2007, bireysel sigortaların öne çıkacağı bir yıl olacak" diyen Yergin, bireylere dönük paket ürünlerin hareketleneceğini, bunların bireylerin farklı ihtiyaçlarını düşünerek düzenlenecek kolay satın alınabilecek ve kolay anlatılabilecek ürünler olacağını söyledi.
BÜYÜME SÜRECEK Yergin sözlerine şöyle devam etti: "Finans kesimi bireysel sigortaya önemli bir giriş yaptı. Sigorta sektörü de bunun üzerine ilave paket ürünlerle gelecek. Bunun hacme katkısı sınırlı olabilir ama bireysel ürünlerin kâra katkısı çok daha yüksek oluyor. AB'ye uyum süreci kapsamında ise sorumluluk ve kredi sigortaları geliyor." Aksigorta'nın geçen yıl için belirlenen hedefleri tutturduğunu vurgulayan Ragıp Yergin, 2007 hedefleri hakkında da şöyle konuştu: "Bugünkü hedeflerimizin Türkiye'nin büyüme hedeflerine paralel olduğunu söyleyebiliriz. Türkiye hızlı büyüdüğünde sigorta sektörü daha hızlı bir biçimde büyüyor. Otomobil satışları, konut piyasasındaki hareketlilik bizim için önemli. Buralarda 2006 yılındaki dalgalanmanın büyüme hızına etkisi sınırlı kaldı. Otomotiv sektöründe satışlar özellikle son dönemde düştü ama ona rağmen sektör reel anlamda ciddi bir büyüme kaydetti. 2007'yi de bu biçimde değerlendiriyoruz. Geçtiğimiz yıl sektör olarak bunu nasıl yönlendirdiysek, bu yıl da aynı biçimde yön verebiliriz diye düşünüyoruz. 2007 yılında sektörün büyümesinin reel yüzde 8-10, nominal yüzde 18-20 civarında olabileceğini tahmin ediyoruz. Biz Aksigorta olarak her yıl sektörün en az 5 puan üzerinde büyüme gerçekleştiriyoruz." Nielsen Markalar Araştırmasına göre Aksigorta sigorta sektöründe en çok hatırlanan şirket seçildi. Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin "Son yıllarda izlediğimiz doğru iletişim stratejileri ve reklam kampanyalarımızın da bu birincilikte rolü büyüktür" dedi.
EN GÜVENİLEN AKSİGORTA Aksigorta'nın tüketici haklarına çok önem verdiğini de aktaran Yergin, "Tüketici Dergisi tarafından Türkiye genelinde gerçekleştirilen 'Markaların tüketici üzerindeki etkiler' konulu araştırmada Aksigorta'nın sigorta sektöründe hizmet kalitesine en çok güvenilen marka olarak seçilmesi de bunun bir göstergesi. "Acentelerimizin yıl boyunca süren gayretli çalışmaları sayesinde, iyi ki Aksigortalıyım demeye devam eden sigortalılarımıza Aksigortalı olmakta ne kadar haklı olduklarını gösterdik. Ödülü Aksigorta ailesi olarak hep birlikte kucaklamak bize gurur veriyor" diye konuştu.