Zorlu'nun Karayolu arazisini 800 milyon dolara satın alması bir anda Türkiye gündemine oturdu. İhalenin gerçekleştirilmesinden haftalar önce arazinin kaç dolara satılacağı üzerine neredeyse herkesin bir fikri vardı. Aslında beklenen fiyatı Karayolları'nın bağlı olduğu Bayındırlık Bakanı Faruk Özak açıkladı: Biz 500 milyon doların biraz üzerinde bekliyorduk. Ancak ihale psikolojisi biraz farklı. Beklenen fiyatın önemli bir kısmını tabi ki piyasa şartları, fizibilite belirliyor ancak alıcıların iştahı da bir başka önemli etken. İhaleöncesi,açıkartırmayakatılacakfirmalardadagenelbeklenti(enazındankonuşulan)500-600milyondolarseviyesindeydi. Ancak ihale sırasında işler değişti ve bir ayrıntı pek gündeme gelmedi. İhalenin elemesiz ilk turunda kapalı zarf usulüyle verilen tekliflerin en yükseği 505 milyon dolar seviyesindeydi. İkinci turda ise en düşük teklif veren üç firma elendi ve elemeli üçüncü tur 720 milyon dolar seviyesinden başladı. Uluslararası bir firmanın Türkiye genel müdürü bu durumla ilgili şu yorumu yaptı: "Herkesin 500-600 milyon dolar seviyesinde fiyat oluşur dediği ortamda ihaleye teklif verenlerden dördü 720-750 milyon dolar bandından çekildi. Bir firma 776 milyon dolarda ihaleden ayrıldı. Bir diğeri 799 milyon dolar verdi ancak ihaleyi kaybetti. Zorlu ise 800 miliyon dolara arsayı satın aldı. DemekkiinsanlarınkafasındabirBplanıvardı.BuBPlanı'ndadafiyat,ihaledenanlıyoruzki720-750bandındaymış. " Her ihalede her konsorsiyum ya da firmanın bir B planı oluyor. Karayolları arazisinde 800 milyon dolar seviyesinin yüksek olduğu söyleyenlere aynı uzmandan şu yorum geldi: İlk başta beklenen 500-600 milyon dolar bandına göre fiyat yüksek denebilir. Ancak şirketlerin ihalede ortaya çıkan B planına göre fiyat 50-60 milyon dolar üzerinde geldi. " Bugün Levent İETT Garajı'nın ihalesi yapılacak. 18 şirket (veya konsorsiyum) teklif verecek. Şimdiden beklenen fiyat 1 milyar dolar seviyesinde. Peki şirketlerin kafasındaki B planı bu sefer hangi seviyeyi gösteriyor? Bunu bilemiyoruz. Ancak arsayı almak için iştahlı olacaklar.