|
|
|
|
|
Baydemir'in hedefi 4 bin yeni konutu 'perdelemek'
Baydemirler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Baydemir konut sektöründeki hareketliliğin ev tekstilini canlandıracağını ve yeni konsept ürünler ile pazar paylarını artıracaklarını söyledi.
Toplu konut ve inşaat sektörünün canlanması ile ev tekstili üreten şirketler hedef müşterileri için yeni ürün ve konseptler geliştirmeye başladı. Baydemirler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan Baydemir, toplu konut projeleri ve lüks konut sektöründe yaşanan hareketliliğin ev tekstili üreten şirketler için itici bir güç olacağını söyledi. Baydemir, yaşanan bu hareketlilikten maksimum pazar payını almak için yeni ürünler geliştirdiklerini belirtti.
70 ÜLKEYE İHRACAT Baydemirler Grubu'nun 1995 yılında kurulan Kıraç fabrikasında gazeteciler ile bir araya gelen Erdoğan Baydemir, grubun toplam 6 fabrika ve 4 bin 750 çalışanı ile 70'in üzerinde ülkeye ihracat yaptığının altını çizdi. Çin, Rusya, ABD, İtalya, Almanya, Fransa ve Suriye gibi ülkelerin de aralarında bulunduğu pazarlara Brilliant markalı ürünlerini sunduklarını kaydeden Baydemir, "Yurtdışında ilk mağazamızı Suriye'de açtık. Önümüzdeki dönem hedef pazarlarımız arasında Ukrayna, Romanya, Bulgaristan, Rusya, İtalya, Almanya ve Fransa bulunuyor" diye konuştu. 2006'da toplam 114 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini bildiren Erdoğan Baydemir, aynı dönemde iç piyasa satışlarının ise 90 milyon dolar olduğunu söyledi. Eski binaların cam ölçülerinin konsepte uygun olmadığını ifade eden Baydemir, özelllikle yeni konut projelerinde cam ölçülerinin artık bir standarta oturduğunu ve ürün gamını yeni konutları ve gençleri baz alarak tasarladıklarını kaydetti.
HALKA ARZ 2008'DE Mayıs ayında satışa çıkacak Brilliant markalı perde, tül, yatak ve masa örtüsü, havlu ve bornozdan oluşan konsept ürün paketlerinde bu yıl 10 milyon YTL ciro hedeflediklerini açıklayan Baydemir, 2008 yılında ise holding olarak halka açılacaklarını söyledi. Konsept ürünlerin fiyatların 120 ila 350 YTL arasında değişecek. 10 milyon YTL'lik ciro içinde ortalama 250 YTL değerindeki paketlerin satışı ile 4 bin yeni müşteri ürünlerle buluşacak.
Furkan ALP / EKONOMİ
|