|
|
|
|
|
Balkona çamaşır asma devri kapandı, kurutma makinesi satışları arttı
Yeni konut projelerinde site yönetimlerinin balkonlara çamaşır asmayı yasaklaması, kurutma makinesi satışlarında yüzde 100'e varan artışa yol açtı. Şirketler satış hedeflerini artırırken, Arçelik kurutma makinesi fabrikası kurdu.
Yeni inşa edilen konut projelerinde balkonlara çamaşır asmanın site yönetimleri tarafından yasaklanması, lüks tüketim olarak görülen kurutma makinelerinin satışına doping oldu. Zamandan ve yerden tasarruf etmek, çamaşır ipiyle ilişkilerine son vermek isteyenler, kurutma makinesine yöneliyorlar. Avrupa'da kurutma makinesine sahip olma oranı yüzde 25-30 iken bu rakam Türkiye'de ise yüzde 1 civarında bulunuyor. Fiyatları marka, kapasite ve özelliklerine göre 850 YTL'den 3 bin YTL'ye kadar çıkabilen kurutma makineleri, 2006 yılında 40 bin adet satış rakamıyla 56 milyon YTL'lik pazar oluşturdu. Arçelik kurutma makinesi için fabrika yatırımı yaptı. Yılda 800 bin adet kurutma makinesi üretilecek
120 MİLYON EURO'LUK KATKI Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, 26 milyon Euro'luk ek yatırımla Türkiye'nin ilk kurutucu makinesi fabrikasını Ekim 2007'de açacaklarını, tesisin faaliyete geçmesiyle birlikte Arçelik'in yılda 800 bin adet kurutma makinesi üretmeyiplanladığını belirtti. Yapılan yatırımla yıllık konsolide ciroya yaklaşık 120 milyon Euro katkı sağlamayı beklediklerini ifade eden Subaşı, ek tesisin 500 kişiye istihdam sağlayacağını vurguladı. Fiyatları 865 YTL ile bin 775 arasında değişen Arçelik kurutma makinelerini İngiltere, Almanya, Fransa ve İsrail'e de ihraç edeceklerini kaydeden Subaşı, sözlerine şöyle devam etti: "Bugün Türkiye'de tüketicilerin kurutucu ürünü hakkında henüz ciddi bir farkındalığa erişmiş olduklarını söyleyemeyiz. 2005 yılında dünyada 15 milyon adet kurutucu satıldı. Bunun 8 milyon adedi Kuzey Amerika, 4 milyon adedi Avrupa'da alıcı bulurken, Türkiye'de her yüz evden birinde kurutma makinesi mevcut. Kurutma makineleri ağırlıklı olarak A, B ve C gruplarında, kadın tüketicilere hitap eden bir ürün olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle rezidans tipi yerleşim yerlerinde kullanım fırsatları olduğu gibi, çalışan bayanlar bu ürünün önemli potansiyel müşterileridir."
FATİH ATALAY
|