Turkcell öncü oldu kent çağrı merkezi üssü haline geliyor
Turkcell tarafından bir sosyal sorumluluk projesi olarak geliştirilen Erzurum Çağrı Merkezi, diğer bazı şirketlere de referans oldu. Edindiğimiz bilgiye göre, Avea, Finansbank, kartlı ödeme sistemleri alanında hizmet veren Ziraat Bankası ve Halk Bankası iştirakı Bileşim Alternatif Dağıtım Kanalları A.Ş. Erzurum'da çağrı merkezi yatırımı için temaslarda bulundu. Finansbank'ın yatırımının önümüzdeki günlerde netleşmesi bekleniyor. Turkcell kuruluşu Global Bilgi A.Ş. bünyesinde faaliyet gösteren Erzurum Çağrı Merkezi, bölgede istihdam açısından yapılan yatırımların en büyüğü ve ilk teknoloji yatırımı olarak dikkat çekiyor. Erzurum 1'inci Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunan ve ilk çağrısını 1 Aralık 2005'te kabul eden merkezde istihdam edilen gençlerin sayısı 1 yılda 15'ten 410'a ulaştı. Turkcell Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Sadık Demirci, 1.3 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen merkezde akıllı dağıtım sistemi aracılığıyla Türkiye'nin doğusunda bulunan abonelerin yanı sıra Ege. Akdeniz ve İstanbul'dan çağrıların kabul edildiğini söyledi. Demirci, şu bilgiyi verdi: "Burası gençlerin ilk iş tecrübesinin olduğu aynı zamanda ilk sigortalarının başladığı yer. 30 günlük eğitimden geçiriliyorlar. Bu kadar verim beklemiyorduk. Verilen ücret İzmir'le aynı, verim çok yüksek. Üretim kaybı neredeyse hiç yok. Erzurum'da dakika maliyeti 21 YKr, İstanbul, İzmir'de iki katı. Takım liderleri, yöneticiler, insan kaynakları, teknik personel yetiştirildi. Amaç Erzurumluları, burayı ayakta tutar hale gelmek. İstihdam daha da artabilecek, 75-80 kişi işe alabileceğiz."