|
|
|
"Piyasayı Sevgililer Günü de kurtaramayacak''
Kurban Bayramı ve yeni yılda yeterince satış yapamadıkları için hayal kırıklığı yaşadıklarını kaydeden esnaf, piyasaları, ''Sevgililer Günü''nün de kurtaramayacağını belirtiyorlar.
Başta konfeksiyon olmak üzere, çok sayıda firma, sevgililer gününe özel konseptler oluşturmasına, fiyatları yükseltmenin aksine indirim kampanyaları düzenlemesine rağmen piyasada beklenen hareketliliğin yaşanmadığı bildirildi.
Adana Giyim Markaları Derneği (AGİMAD) Başkanı Hasan Ayyıldız, yaptığı açıklamada, piyasalarda, Kurban Bayramı ve yeni yılda yaşadıkları hayal kırıklığını Sevgililer Günü ile aşmayı planladıklarını ancak, sayılı günler kalmasına karşın aldıkları siparişin neredeyse yok düzeyinde olduğunu söyledi.
İç
çamaşırından çoraba kadar birçok üründe 14 Şubat Sevgililer Gününe özel üretim yaptıklarını ancak, bekledikleri ilginin olmadığını ifade eden Ayyıldız, tüm bunların, konfeksiyonda uzun süredir yaşanan sıkıntıyı daha da belirginleştirdiğini kaydetti.
Ayyıldız, 14 Şubat Sevgililer Günü'nün, şeker ve kurban bayramı, yeni yıl, anne ve babalar günü gibi 6 özel gün arasında en fazla satışın yapıldığı dönem olduğuna işaret ederek, şunları söyledi:
''Özel günler, piyasaları birkaç günlüğüne de olsa hareketlendiren, firmaların adeta can simidi gibi gördükleri dönemlerdir. Birçok firma, satışlarının önemli bölümünü Sevgililer Günü'nde yapar. Çünkü, Sevgililer Günü, tüm özel günlerin gözdesidir. Önceki yıllarda bu özel günde bırakın indirimleri, fiyat artışları bile olurdu. Ancak, bugün tam tersi yaşanıyor. Sevgililer Günü'ne özel konseptler ve indirimler de piyasayı hareketlendirmeye yetmiyor.''
'ETİKETLER SÜREKLİ DÜŞÜYOR''
Ayyıldız, satışı artırmak için yılda iki kez yapılması gereken indirimli satışların, bugün yılın her ayında yapılır hale geldiğini, markalı ürünlerde bile fiyat etiketlerinin sürekli düştüğünü ifade etti.
Perakendecilerin ise üretici firmalardan aldıkları ürünleri satamayınca, nakit para ihtiyacını karşılayabilmek için maliyetine satış yapmak zorunda kaldıklarını belirten Ayyıldız, ''Tekstil ve konfeksiyondaki sorun her geçen gün biraz daha belirginleşiyor'' dedi.
Ayyıldız, sorunun halkın alım gücünün daralmasından kaynaklandığına dikkati çekerek, ''Bu daralmanın kaynağında, çoraba bile 12 taksit yapılarak, tüketicinin geleceğinin ipotek altına alınması yatıyor. Tüketici, (nasıl olsa 3-5 YTL taksiti ödeyebilirim) düşüncesiyle küçük küçük borçlandı. Küçük borçlar kart limitlerini doldurunca piyasalar tıkandı. Orta gelir grubu diye birşey kalmadı'' diye konuştu.
Ayyıldız, yaptıkları görüşmelerde, sadece tekstilde değil, piyasalardaki tüm sektörlerdeki sıkıntıya tanık olduklarını belirterek, ''Mevcut tablodaki olumsuzluğa rağmen bizim halkımızda var olan her şeyi son güne bırakma alışkanlığı nedeniyle umutlarımızı taze tutmaya çalışıyoruz'' dedi.
|