KMG Araştırmaya göre, toplumda 2007 yılı için ekonomiyle ilgili olumlu beklentiler hakim.
KMG Araştırmanın ''2007 Türkiye Beklentiler, Tercihler, Beğeniler'' araştırmasına katılanların yüzde 57'si 2007'nin iyi geçeceği beklentisi içinde. Erkeklerde bu beklenti yüzde 60, kadınlarda ise yüzde 55 oranında.Ekonominin olumlu gidişini sürdüreceği beklentisinin en yüksek olduğu grup ise yüzde 61 ile 25-34 yaş grubu.
Yüzde 47'lik bir kesim kişisel olarak daha iyi bir durumda olacağını ifade ederken, yüzde 44'lük bir kesim ise durumunun aynı kalacağını belirtiyor. Kötümser olanların oranı ise yüzde 8.Kişisel gelirinin 2007'de aynı kalacağını söyleyenlerin oranı yüzde 52 iken, artacağını düşünenlerin oranı yüzde 34. Kişisel gelirinin düşeceğini öngörenlerin oranı ise yüzde 14'te kalıyor.
2007
ile ilgili genel ekonomik beklentilere bakıldığında ise yüzde 54'lük bir kitle, genelde Türkiye ekonomisiyle ilgili olumlu bakış açısına sahip.Borsada ve döviz kurlarında hafif bir yükseliş beklentisi olduğu görülürken avronun dolardan daha hızlı artacağı tahmin ediliyor. Enflasyon artışı ile ilgili beklentilerde ise planlanan enflasyon hedefinden daha yüksek tahmin ediliyor.
YÜZDE 18'İ TÜKETİCİ KREDİSİ ALMAYI DÜŞÜNÜYOR
Araştırmada, pozitif ekonomik beklentilerin yanında, satın alma niyetlerinin yüksekliği açısından da 2007'nin canlı bir yıl olmaya aday olduğu belirtiliyor. Araştırmaya göre, günlük tüketim harcamalarında önemli bir artış oluşmuş durumda. Araştırmaya katılanların yüzde 54'ü harcamalarının artacağını, yüzde 34'ü aynı kalacağını, yüzde 11'i azalacağını ifade ederken, yüzde 1'i fikir beyan etmiyor.
''Otomobil alırım, otomobilimi yenilerim'' diyenlerin oranı yüzde 25 olurken, kadınların yüzde 23'ü, erkeklerin yüzde 26'sı otomobil almayı düşünüyor.
Araştırmaya katılanların yüzde 27'si cep telefonu, yüzde 26'sı bilgisayar almak istiyor. Konut almayı düşünenlerin oranı yüzde 14, yazlık almayı düşünenlerin oranı da yüzde 7. Her 100 kişiden 27'si sağlık sigortası düşünürken, 15'i de bireysel emeklilik düşünüyor.
Mobilya almak isteyenlerin oranı yüzde 24, LCD/Plazma TV almak isteyenlerin oranı da yüzde 18. Araştırmaya katılanların yüzde 18'i tüketici kredisi almayı düşünüyor. Kadınların yüzde 15'i tüketici kredisi almayı düşünürken, erkeklerde bu oran yüzde 22'ye çıkıyor.
Her 100 kişiden 43'ü yurt içinde tatile çıkmayı düşünüyor. Yüz kişiden 11'i de yurt dışında tatil planlıyor. 2007 Türkiye araştırması, 26 il merkezi ve bu illere bağlı yarı kent ve kırsal alanda yürütülen saha uygulamasına dayanıyor. Çalışmada 18 yaş üstü kapsandı ve bin 91 kişi ile görüşüldü.