Türkiye'de otomobil sektöründeki daralmadan Renault da nasibini aldı. Şirketin satışları 2006'da yüzde 21.2 düşerek 92 bin 331 adede geriledi.
Türkiye'de pazarın yüzde 13.2 daraldığı otomobil piyasasında Renault'un satışları yüzde 21.2 düştüğü açıklandı. Düşüş üzerinde mayıs ve haziranda kurlarda yaşanan yükselişin etkisinin büyük rol oynarken Fransa parlamentosunda sözde Ermeni yasa tasarısının onaylanmasının da küçük bir etkisi olduğu kaydedildi. Renault Ticari Grup Başkanı Patrick Blain, Fransa'da yaptığı basın toplantısında 2006 yılını değerlendirdi. Blain, 2006'da Renault'un dünya genelinde satışlarının yüzde 4 düşerek 2 milyon 433 bin 604 adede gerilediğini belirtti. Blain, satışlardaki gerilemenin 2007'nin ilk yarısında da süreceğini ancak yaz aylarında satışların tekrar yükselişe geçeceğini söyledi. Türkiye'de satışların düşmesinde kurların önemli etkisi olduğuna değinen Blain, Avrupa bölgesinde kümülatif satışlarının yüzde 8.7 gerileyerek 1 milyon 691 bin 585 adede indiğini kaydetti. Blain, Avrupa'da satışların gerilemesine neden olarak yoğun rekabet ve yeni model olmamasını gösterdi. Buna karşılık Renault Avrupa dışında, özellikle Logan, Renault Samsung Motors ve Renault satışlarının etkisiyle satışlarını yüzde 8.8 artırarak 742 bin 19 adede çıkardı. Öte yandan Renault'un Türkiye'deki pazar payı yüzde 14.87 olarak açıklanırken satışları yüzde 21.2 düşerek 92 bin 331 adede geriledi. Grubun Logan ile birlikte pazar payı ise yüzde 16 olarak gerçekleşti. Avrupa'da, ilk yarı yılda düşüş trendinin süreceğini ifade eden Blain, ikinci yarıdan itibaren yeni Twingo ve Laguna tanıtımlarıyla satışlarda yeniden canlanma döneminin başlayacağını bildirdi.