Türkiye'nin 41 ilinde yapılan araştırmaya göre, bakkalların yüzde 47'si işini aynı şekilde sürdürmek isterken yüzde 12'si, "bu işten elini eteğini çekmek" istiyor.
Perakende Günleri 2006'da Ac- Nielsen'in 41 ilde 1000 bakkal ile yaptığı araştırmanın kısa bir özetinin sunumu yapıldı. Bakkalların geçmişe göre sayıca azaldığı, bu düşüşün süreceği ancak yine de bakkal olgusunun Türkiye'de önemini koruyacağını belirten AcNielsen Özel Araştırmalar Bölümü'nden Mehmet Büyükgürel, bakkalın, marketlerin baskısını uzmanlaşarak aşma yolunu seçti.
Yaş ortalaması 39 Büyükgürelin sunduğu araştırma sonuçlarına göre bakkalların yüzde 75'i yıl boyunca hiç tatile çıkmıyor. Tatile gitme şansı olsa, yüzde 51'i deniz kenarına gitmek isterken yüzde 37'si 'köyüne gitmeyi' tercih ediyor. Bakkalların yüzde 94'ü dükkanı her gün açarken, yine büyük çoğunluğu sabah 06.00'da açıp, akşam 24.00'te kapatıyor. Bakkallar, 1970'li yıllarda, haftada bir gün tatil yaptıkları ve akşam en geç 22.00'de dükkanı kapattıkları günleri özlüyor. Öte yandan bakkalların yüzde 77'sinin başka geliri yok. İkinci bir geliri olan yüzde 23'lük bölümün gelir kaynağı ise ya çiftçilik ya da emekli maaşı.Yaş ortalaması 39.3 olan bakkalların yüzde 70'inin eşi ya da çocukları çalışmıyor, yani ailenin bütün yükünü üstleniyor. Bakkallara gelecekteki 1 yıllık planları sorulduğunda, yüzde 47'si işini aynen devam ettirmeyi düşünüyor, yüzde 32'si dükkana daha fazla çeşit koymayı planlıyor, yüzde 7'si dükkanı büyütmek isterken, yüzde 12'si artık bu işten elini eteğini çekmek istiyor.