Papa eziyeti vız geldi, 3 bin perakendeci Harbiye'deydi
Perakende Günleri'nde katılımcı patlaması yaşandı. 2 bin 743 kişi, ortalama 500 Euro ödeyerek, Papa'nın gelişi nedeniyle yolları kapatılan İstanbul Harbiye'deki zirveye akın etti. Etkinliğin bütçesi 2 milyon dolar.
Perakende sektörünün tüm oyuncularını buluşturmayı hedefleyen ve bu yıl 6'ncı kez düzenlenen Perakende Günleri'nde katılımcı patlaması yaşandı. 2 bin 743 kişinin katıldığı, katılımcılardan yüzde 70'inin ortalama 500 Euro ödediği ve toplam bütçesi 2 milyon doları bulan etkinlikte, kürsüde yapılan konuşmalar kadar, kahve arasındaki sohbetler de önem taşıyordu. Nitekim etkinliği düzenleyen Soysal Danışmanlık'ın Yönetim Kurulu Başkanı Suat Soysal da, organizasyonda 15 bin tanışmanın gerçekleşmesini hedeflediklerini ve 900 katılımcı firmanın etkinlik boyunca yeni işbirlikleri gerçekleştirmesini planladıklarını belirtti. Soysal, ilki 2001'de bin 43 katılımcıyla gerçekleşen Perakende Günleri'nin ilerleyen yıllar içinde sürekli katılımcı artışıyla tekrarlandığını, bu yıl Lütfi Kırdar yetersiz kaldığı için pek çok kişiyi kabul edemediklerini söyledi.
CİRO
25 MİLYAR DOLAR ARTACAK Dün başlayan ve bugün de Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda devam edecek olan Perakende Günleri'nde konuşan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, 1995'te 30 milyar dolar olan sektör büyüklüğünün geçen yıl 70 milyar dolara ulaştığını, 5 yıl içinde bu rakamın 100 milyar dolara çıkacağını söyledi. Oral, sektördeki çalışan sayısının ise 2.5 milyonu bulduğunu bildirdi. Sektörde büyümeye rağmen pek çok sorun da bulunduğunu altını çizen Oral, sektördeki insan kaynağı sorununa vurgu yaptı. Konuşmasında Çin ve Hindistan örneklerini de veren Oral, bu iki ülkenin sadece nüfus artışı ile ilerlemediğini, güçlü sektör programları olduğu için ilerlediğini anlattı.Türk perakende sektöründe de işbirliklerine önem verilmesi gerektiğini belirten Oral, ''Hedef, perakendede 2020 stratejisi olmalı. Bu stratejinin oluşturulması için herkese sorumluluk düşüyor'' dedi.