Mavi Jeans Üst Yöneticisi (CEO) Ersin Akarlılar, Perakende Günleri kapsamında düzenlenen "Mavi Yeni Stratejisini Açıklıyor'' konulu oturumda yaptığı konuşmada, Mavi Jeans'in 15 yıllık deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Mavi'nin Akdenizli bir Türk markası olduğunu ifade eden Akarlılar, markanın 1995'ten bu yana pazarın lider markası olduğunu anlattı. Mavi'nin önce yerel pazarda kendini kanıtladığını, daha sonra dünyaya açıldığını belirten Akarlılar, "Yerel güç olmadan dünya markası olmak mümkün değil'' dedi. Akarlılar, ABD'de büyük şirketlerle çalışarak "büyüğün'' ne demek olduğunu öğrendiklerini, böyle bir pazarda lüks markalar kategorisinde güreşmeyi seçtiklerini anlattı. Markayı taşıyanın tasarım olduğunun altını çizen Akarlılar, bu konuda yurt dışı ofislerinde yaptıkları çalışmalardan örnekler verdi. Akarlılar, yıllar önce 50 milyar dolarlık dünya denim pazarından pay almak için yola çıktıklarını belirterek, "Türkiye'nin denim markası Mavi'den dünyanın moda markası olmaya doğru ilerliyoruz'' diye konuştu.