|
|
|
|
|
Gökyüzü yeni jetlerle tanışacak
|
|
Artan güvenlik önlemleri sebebiyle limanlarda beklemeye tahammülü olmayan iş dünyası, iş jeti pazarını patlattı. Yeni jetler daha büyük gövdeli ve daha uzun menzilli.
Güvenlik önlemleri yüzünden havalimanlarında zaman kaybetmek istemeyen iş adamları, büyük şirketlerin yöneticileri ve uluslararası şirketler iş jeti satın alıyor veya kiralama yoluna gidiyor. İş jeti pazarı sürekli büyüyen bir pazar. Öyle ki, araştırmalar 2014 yılına kadar 141 milyar dolarlık 10 bin 900 adet iş jetine ihtiyaç duyulacağını ortaya koyuyor. Çeşitli tip ve sınıfta iş jeti üreten pazarın iddialı şirketleri daha büyük, daha konforlu ve uzun menzilli yeni modeller üzerinde çalışıyor. Amerika'nın Orlando kentinde 17-19 Ekim tarihleri arasında bu yıl 59.su yapılan iş jeti fuarında (The National Business Aviation Association-NBAA 2006) yeni modeller ilk kez gün yüzüne çıktı. Tasarımlar sır gibi saklansa da kesin olan tek şey üreticilerin daha büyük uçak yapmak arzusunda olmaları. Araştırmaya göre 2010'dan sonra süper orta boy ve büyük iş jetleri patlama yapacak. Çok yakında gökyüzünde büyük gövdeli, uzun menzilli yaklaşık 12 farklı tipte yeni iş jeti olacak. Bu uçakların bazısının gelecek yıl tanıtımının yapılması planlanıyor. Gelişmeler şöyle:
GULFSTREAM Gulfstream'in G550'den daha büyük bir uçak üzerinde çalıştığı belirtiliyor. Adının G6000 olması beklenen uçak için Rolls Royce'un BR710 motorlarının tercih edildiği, menzilinin ise 13 bin 500 km. olacağı belirtiliyor. Yeni jetin ana yüklenicisi General Dynamics, Gulfstream için yeni bir fabrika inşa ediyor. 2008 sonlarında hizmete girecek fabrikanın ilk görevi yeni nesil jetler için prototipler üretmek. Gulfstream, G200 modelinin de menzilini uzatacak. Şirketin yeni jetlerini 2009 ila 2014 yılları arasında pazara sunması bekleniyor.
DASSAULT Fransız iş jeti üreticisi Dassault, gelecek yıl sertifikasyonu bitecek olan Falcon 7X'in hizmete girmesinden sonra süper orta boy sınıfında yeni bir jetin üretimine başlayacağını duyurdu. "Yeni nesil Falcon'un tanımlanmasında çok büyük ilerleme kaydettik. Ana seçimler tamamlandı ve potansiyel ortaklarla görüşmelerimizi sürdürüyoruz," diyen şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Charles Edelstenne, motor seçiminin altı ay içinde yapılacağını açıkladı.
PİAGGİO İtalyan Piaggio şirketi pazardaki 6-8 koltuklu, çift motorlu P180 Avanti'nin daha büyüğünü yapacak. Şirketin yeni modelini tedarikçi şirketlerle görüşüp ve finanssal ayarlamalarını bitirdikten sonra önümüzdeki yıl tanıtması bekleniyor. İtalyan üretici iki farklı dizayn üzerinde duruyor. Biri Avanti'nin benzeri diğeri ise daha büyük olacak.
CESSNA Küçük uçak pazarının liderliğini yıllardır elinden bırakmayan Cessna, büyük müşteri portföyünün ihtiyaçları doğrultusunda araştırmalar yapıyor. Müşterilerin nasıl bir iş jeti istediklerine dair pazar araştırması büyük oranda şekillendi. Uçağın hangi sınıf ve tipde olacağına ilişkin son kararın 2007 Ekim'ine kadar verilmesi ve yeni uçağın 2012'de hizmete başlaması bekleniyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|