|
|
|
|
|
Toyota'nın arazi geleneğini bozmuyor
|
|
Prado, arazi özellikleriyle Almanların son dönemde ürettiği konforlu ve yolda daha başarılı arazi araçlarının ötesinde başarılı bir konsept.
Memlekette herkeste bir 4x4 merakı peydahlanınca bu haftayı bu konuda uzman ve 'popüler' bir markanın 'Ehven' ürünlerinden birine ayırdık. Prado, son derece başarılı bir arazi aracı olan Toyota Land Cruiser100' ün 'küçük mirasçısı' aslında. Hem boyutlarıyla, hem fiyatıyla, hem de gücüyle Land Cruiser100'ün 'yavrusu' ve Land Cruiser'in yüzünün çok eskimesi, çok iri olması gibi nedenlerle şimdilerde daha çok tercih edileni. Prado'nun içinde Land Cruiser100' den bazı etkiler görmek mümkün ama kalite hissi biraz daha düşük. Daha Amerikanvari. Daha plastik. Ama çok da oyuncaklı. Sıradan göstergelerin yanı sıra, konsolun tam ortasında altimetre, ayarlanabilir yükseklik göstergesi, pusula gibi Amerikalıların çok sevdiği oyuncaklar var.
KONFOR Araziye çıkacaksanız işe yarar. Yok şehirde kullanıyorsanız, eğlence. Koltuklar rahat. İç kabin geniş. Arkadaki üçüncü sıra katlanabilir koltuklar geniş aileler için pratik. Müzik sistemi içinde bir konser salonu havası estirmiyor ama bana göre yeterli. Koltuk ısıtma, elektrikli koltuklar, elektrikli camlar gibi her türlü lüks donanım mevcut.
MOTOR VE PERFORMANS Motor dizel. 3 litre. Toyota'nın D- 4D teknolojisiyle yapılmış. 166 beygir ama nasıl oluyorsa 410 nm. torku var. Yani çekiş çok iyi. Dışardan bayağı bir gürültülü. Dizel sesi içeriye az da olsa sızıyor. Rahatsız ediyor mu? Asla. Basınca giden ve çok da tüketmeyen bir araç. Bizim denemeler sırasında 100 kilometrede ortalama 15 litreye yakın tüketim yaptı. Normal kullanımda bu bayağı daha düşük çıkabilir. Prado düzde iyi gidiyor. Aslına bakarsanız doğru girilen virajları da iyi alıyor. Ama bir sorun var. Virajda ani bir hareket yapmak zorunda kalırsanız çok yaylanıyor ve yatıyor. Ama merak etmeyin, ben bile devirmeyi başaramadım. Son sürat olarak kitabında 175 km/sa yazıyordu ama biraz daha gidiyor. İş durmaya gelince frenler gayet iyi ama ani frende kafasını çok öne eğiyor. Anlayacağınız üzere süspansiyon ise fazla yumuşak ama bu aslında bir arazı aracı ve öyle olması lazım. Farlar xenon değil fakat tüm Japonlar gibi başarılı. Prado tüm Toyota 4x4'ler gibi arazide müthiş başarılı. Zaten kullanılan teknoloji de arazi tutkunlarını tatmin etmeye yönelik. Kontroller manuel. Öyle düğmelere basıp arazi aracına çevirmek yok. Her şeyi birebir yapıyorsunuz. Arazi için bunların yanında her türlü güvenlik sistemi de var.
BENİM FİKRİM Aslına bakarsanız araziye bu kadar uyumlu bir otomobili kent içi kullanım amacıyla sınırlamak yanlış. Prado, arazi özellikleriyle Almanların son dönemde ürettiği konforlu ve yolda daha başarılı arazi araçlarının ötesinde bir konsept. Fiyatı ise 84 bin avro civarında. Yani çok ucuz değil. "4x4 isterim, millete havadan bakayım, güvenli olayım," diyorsanız bu fiyat iyi. Hele "Arada bir de araziye çıkarım," diyorsanız şahane. Ama Land Cruiser100 kadar heyecan verici olmadığını da itiraf etmem lazım.
Toyota Land Cruiser Prado Max Güç: 166 bg. Max Tork: 410 nm 0-100 hızlanma: 11.5 sn Ağırlık: 2185 kg. Fiyatı: 82000 avro+1739 YTL
|
|
|
|
|
|
|
|
|