|
|
|
|
|
Motora yazık olmuş
|
|
Volvo V70 R efendi gibi kullanılması gereken bir otomobil ama o zaman da "300 beygirlik bir motora ne gerek var?" sorusu gündeme geliyor. Ve kilit soru: Bu otomobili satın almak iyi bir fikir mi?.
Volvo'yu severim. Nedense bende iyi ve sağlam bir otomobil olduğu izlenimi bırakmıştır hep. Özellikle 850 serisinden sonra hem görüntü, hem de kalite çizgisinde bir yükseliş olduğunu gözledim. Biraz sert, hatta kaba hatlıdır ama 'baba' otomobil havası vardır. Rahşan Gülşan'ın deneme sürüşü yapmam için getirdiği Volvo V70 R'nin koltuğuna da işte bu önyargılarla oturdum. 5 silindirli, turbo motorlu, 300 beygirlik üstelik de 4 tekerden çekişli bir otomobildi. Hem de Volvo'nun en güzel dizaynı olan, neredeyse klasikleşmiş bir station wagondu.
KABİN ÖZELLİKLERİ Doğrusunu isterseniz içine binince hafif bir hayal kırıklığı yaşamadım değil. Orta konsol, içerdeki oturma alanını çok daraltmıştı ama özellikle gece çok şık görünüyordu. Buna mukabil, kilometre göstergesi bu klastaki bir otomobil için biraz 'gösterişsiz' kalmıştı. Fakat metalik mavi koltuklarla, gösterge panelinin mavi tondaki ışıltısı hoş bir ambiyans yaratıyordu. Arka koltuklar daha rahat, station bölümü ise aşırı sayılabilecek oranda genişti. Fakat her nedense, iç mekânda bana hâkim olan izlenim sanki bir önceki jenerasyona mensup bir otomobilin içinde olmak gibiydi. 90 bin 174 bin YTL'lik bir otomobilden, bir miktar daha şıklık beklerdim.
SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ Sürüşe geçince, hayal kırıklığımın derecesi biraz daha yükseldi. Çünkü daha garajdan çıkarken otomobilin tur' diye tabir edilen dönüş kabiliyetinin son derece yetersiz olduğunu fark ettim. Sanki bir otomobil değil de, bir kamyonet ya da bir minibüs gibiydi. Fakat otoyola çıkınca keyif almaya başladım. 300 beygirlik motor ve 400 nm'lik tork otomobile sanki bir Porsche gibi ivme kazandırıyordu. Fakat motorun bu başarısına otomobildeki diğer unsurların aynı oranda destek verdiğini söylemem mümkün değil. Girdiğim ilk sert virajda, otomobilin arkası güçlü bir biçimde savruldu. Bunu otomobilin station olmasına verdim. İkinci viraja bu bilgiyle girdim. Fakat bu kez de otomobil kafadan kopmaya başladı. Şaşırdım. Sanki 4 çeker bir otomobil değil, önden çekişli ve aşırı güçlü bir otomobil tepkileriyle karşı karşıyaydım. Volvo V70 R'da, otomobilin sürüş dinamiklerini kontrol etmek için üç ayrı programlı bir ünite var. Bunlardan biri normal, biri konfor, diğeri ise sportif sürüş seçenekleri için. Otomobil her üç sürüş seçeneğinde de özellikle virajlarda benzer tepkiler verdi. 'Advanced' olarak adlandırılan sportif seçenekte süspansiyonun sertleşmesi biraz fayda sağladı ama sadece 'biraz'. "Peki koca otomobilde hiç mi iyi bir şey yok?" diyeceksiniz. Olmaz mı! Rahat, geniş bir aile otomobili. Motor süper. Şanzıman başarılı. Görüntü şık. Ama virajlı yollarda sürate gelmiyor. Efendi gibi kullanılması gereken bir otomobil ama o zaman da "300 beygirlik bir motora ne gerek var?" sorusu gündeme geliyor.
SONUÇ Ve kilit soru: Bu otomobili satın almak iyi bir fikir mi? Bence değil. Ben bunu alacağıma, Volvo'nun Cross Country modelini alırım. 210 beygirlik gücüyle yeterli. Görüntüsüyle hemen hemen aynı şıklıkta. Üstelik daha ucuz. Zaten bana sorarsanız Cross Country Volvo'ların en güzeli. R motorlu olanın yakışacağı yer olsa olsa S60 ve S80 olur. Asla bir station değil. Ha unutmadan bir de notum var. Deneme sürüşü izlenimlerini aktardığım Rahşan, "Size gelmeden önce bir lastiği değiştirdiler. O biraz sorun yaratmış olabilir," dedi. Olabilir ama o kadar da limitte kullanmadım.
V70 R Max Güç: 300 bg. Max Tork: 400 nm@5500 d/dak 0-100 hızlanma: 6.9 Ağırlık: 1690 kg. Fiyatı: 174.204 YTL
|
|
|
|
|
|
|
|
|