|
|
|
Tekno şirketler 5 yılda % 600 büyüdü
Deloitte "Teknoloji Fast 50 Türkiye"nin sonuçlarına göre listeye giren 39 şirket ortalama yüzde 600 büyüdü. En düşük büyüme internet şirketlerinde gerçekleşirken, yazılım firmaları adeta patlama yaptı.
Deloitte'in hazırladığı "Teknoloji Fast 50 Türkiye" programının sonuçları belli oldu. Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirmeye yönelik çalışmanın sonuçlarına göre ilk sıraya mobil çözümler geliştiren Mobilera yerleşti. Şirket son 5 yılda yüzde 6 bin 764'lük büyüme ile Türkiye'nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketi oldu. Listede ikinci sırayı son beş yılda elde ettiği yüzde 2 bin 730'luk büyüme oranıyla Veripark, üçüncü sırayı ise yüzde 2 bin 717'lik büyümeyle Bizitek aldı. Dünyanın birçok bölgesinde, en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerini belirlemek amacıyla düzenlenen Deloitte Teknoloji Fast 50'de, firmalar son 5 yıllık dönemde elde ettikleri net faaliyet gelirlerindeki büyümeye göre değerlendiriliyor.
PARİS'TE
AÇIKLANACAK Programda yer almak için başvuran firmalarda faaliyet gelirlerinin ilk sene en az 50 bin Euro, 5'nci sene ise en az 800 bin Euro olması ve şirket merkezinin Türkiye'de bulunması şartı aranıyor. Türkiye'de ilk defa bu yıl gerçekleştirilen Deloitte Teknoloji Fast 50'de yer alan firmalar, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'nın en hızlı büyüyen 500 teknoloji şirketinin belirleneceği Deloitte Teknoloji Fast EMEA 500 programında yarışacaklar. Deloitte Teknoloji Fast EMEA 500 sonuçları, 27 Kasım 2006'da Paris'te düzenlenecek bir törenle açıklanacak. Programa, yazılım, internet, bilgisayar ve yan ürünleri, iletişim gibi, teknoloji sektörünün tüm alanlarından şirketler katılıyor. Son 5 yıl içindeki ortalama büyüme hızları yaklaşık yüzde 600 olan şirketlerin yöneticileri, Deloitte tarafından hazırlanan anketin sorularını yanıtlarken büyümeyi sağlayan en önemli unsurun kaliteli insan gücü olduğunu, ancak kaliteli insan gücünü bulmak ve elde tutmanın da büyümenin önündeki en büyük zorluğu oluşturduğunu vurguladılar. Yapılan araştırmalarda Türkiye'de ve Kuzey Amerika dışındaki bölgelerde CEO'ların kişisel öncelikli sorunu karlılığı sağlamak ve sürdürmek olarak belirlendi. Türk yöneticilerin yüzde 34'ü bunu en önemli mesele olarak kabul ederken, bu oran Asyalı yöneticilerde yüzde 35, Avrupa, Ortadoğu ve Afrikalı yöneticilerde ise yüzde 25 oldu. Kuzey Amerikalı yöneticiler ise ilk sıraya (yüzde 31) lider yetiştirip sorumluluk paylaşmayı koydular.
En düşük büyüme internette Sektör Yüzde Yazılım 39 İletişim 18 Bilgisayar yan ür. 8 İnternet 3 Diğer 32
|