|
|
Mars'a niyet, Venüs'e kısmet
Sinemaseverler, Emmanuelle'in ülkemizde Hisli Duygular adıyla gösterilişini unutabilir mi? Hadi bunu eşsiz yaratıcılığıyla bizim "film ithalatçı" mız uydurdu diyelim. Aşağıdaki örneklere, yapımcıların koydukları özgün film adlarına ne diyeceğiz? * Sayı saymasını bilenler, On Üç Kadın (Thirteen Women, ABD 1932) filminde on iki kadın, Cehennemden Yedi Kadın (Seven Women from Hell, ABD 1961) filminde altı kadın, on üç askerin serüvenlerini anlatan On Üçler'de (SSCB 1936) ise sadece on iki asker bulunduğunu fark etmişlerdi. * Kara Kedi (The Black Cat, ABD 1934), tanıtma yazılarına bakılırsa, Poe'nun bir öyküsünden uyarlanmıştı. Ama konunun öyküyle uzaktan yakından ilgisi yoktu. Filmin adı bütün bütüne anlamsız kaçmasın diye, bir kedi iki-üç sahnede kameranın önünden geçirilivermişti. * Şanghay Sürgünü (Exiled to Shanghai, ABD 1937) filminde ise ne bir sürgün anlatılıyordu ne de öykü Şanghay'da geçiyordu. * Irak Maceraları (Adventures in Iraq, ABD 1943) Suriye'de yaşanıyordu. * Lassie'nin Cesareti'nde (The Courage of Lassie, ABD 1946) Lassie yoktu. Elizabeth Taylor'ın köpeğinin adı Bill'di. * İki Açıkgöz Katil Boris Karloff'a Karşı'da (Abbott and Costello Meet the Killer, Boris Karloff, ABD 1948) Boris Karloff katil değildi. * İki Açıkgöz Mars'da (Abbott and Costello Go to Mars, ABD 1953) filminde kahramanlarımız Mars'a değil, Venüs'e gidiyorlardı.
|