Goodyear'ınDoğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinden sorumlu Başkanı Jarro Kaplan, işçilik maliyetlerinin bu şekilde devam etmesi halinde Türkiye'de yatırımlara devam etmeyeceklerini ve üretimi daha verimli hale getirmek için küçülme yoluna gidebileceklerini bildirdi. Kaplan, yaptığı açıklamada, 2005'te genel olarak otomotiv sektörünün iyi olmasına rağmen, lastik endüstrisinde 2004'e göre yüzde 10 civarı nda daralma olduğunu söyledi. Türkiye'deki üretim koşullarının rekabetçilikten uzaklaştığını, işçilik maliyetlerindeki artış ve güçlü TL'nin kendileri açısından bu konudaki belirleyici unsurlar olduğunu vurgulayan Kaplan, 2005 sonunda aldıkları kararla çalışan sayısını azalttıklarını ve yüzde 8 daha az çalışanla üretkenliği artırdıklarını belirterek, şöyle devam etti:
'2006 SONUNU BEKLEYELİM' "Yüksek maliyetlerin sürmesi, kabul edilebilir değil. İşçilik maliyetleri bu şekilde sürerse kesinlikle yatırımlarımız devam etmez. Verimlilik için küçülebiliriz. Türkiye ve lastik endüstrisinde daha ileri gitmek için bir yol ayırımına geldik. 2006, bizim için gelecek açısından çok kritik. Ancak şu anda verilmiş bir karar yok. 2006'nın sonunu görelim.''
Varlıklar: 420.949 Özsermaye: 218.238 Sermaye: 11.917 Net zarar: 2.795 Geçmiş yıl zarar: 44.001 Kuruluş tarihi: 1961 Üretim yeri: İzmit ve Adapazarı Bilanço kalemi Bin YTL