kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Pazar Sabah
    İşte İnsan
    Sinema
    20. YILA ÖZEL
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
THY'nin ikinci markası yüzde 20 ucuz taşıyacak
Verimli çalışmayı öğrendik
500 kişi işe alacağız
Koltuk araları tabii ki daralacak

THY'den daha ucuz yeni marka

THY, yolcu kaptırmamak için yeni yılda yüzde 20 daha ucuz uçuracak ikinci bir marka ile piyasaya çıkıyor. THY Genel Müdürü Temel Kotil, bu markanın daha çok yurtdışıyla rekabet için doğduğunu belirtti.

THY'nin ikinci markası yüzde 20 ucuz taşıyacak

THY, ucuz yolcuyu kaptırmamak için yılbaşında ikinci marka ile piyasaya çıkıyor. THY Genel Müdürü Kotil, yurtdışıyla rekabet için doğan markayla THY arasında yüzde 20'lik bir fiyat farkı olacağını söyledi.

THY yılbaşından itibaren ikinci bir marka ile piyasaya çıkıyor. Her ne kadar THY Genel Müdürü Temel Kotil bu markanın amacı yurtdışında rekabet dese de artık THY'- ye uçak bileti almak için gittiğinizde ikili teklifler gelecek. Bilet almaya gittiğinizde "İstanbul- Adana'ya 110 YTL'ye uçuyoruz ancak isterseniz THY X ile 69 YTL'ye de uçabilirsiniz" diye bir teklif gelirse şaşırmayın çünkü kurum yılbaşından itibaren 10 uçağı ile low cost carrier yani uygun fiyatla uçuş sisteminde operasyon yapacak. Şirketin adının ne olacağı henüz belli değil. Ama ismin önünde THY'nin bulunacağı kesin. THY ile ikinci markası arasında yaklaşık olarak yüzde 20'lik bir fiyat farkı bulunacak. Ancak Türk Hava Yolları'nın bir şirket kurarak low cost carrier sistemiyle operasyon yapması ise iç hatlarda hizmet veren şirketleri kızdırmış durumda.

Öncelikle havacılık sektöründeki büyümeyi nasıl değerlendiriyorsunuz? Size düşen pay ne oldu?
Türk havacılık sektörü 2003 yılından bu yana kârlılık ve yolcu sayısı olarak iki kat büyümüş durumda. 2003 yılında ciromuz 1.4 milyar dolardı. Bugün ise 2.5 milyar doları aştı. Yolcu sayımız 10 milyondan 15 milyona çıktı. Ancak Avrupa böyle büyümüyor. Onlar yüzde 5 büyürken biz yüzde 25 büyüyoruz.

O zaman siz birilerinden müşteri alıyorsunuz. En çok hangi ülkelerden artı müşteri geliyor?
Evet, Avrupa, Orta Asya ve Uzakdoğu'da rakiplerimizden bariz bir şekilde pay alıyoruz. Yurtiçinde pastanın büyümesi ise 2003 yılında hükümetin "herkes uçacak' demesi ile ve vergilerin indirilmesi ile oldu.

İkinci markanız yurtiçindeki yoğun rekabet nedeniyle mi doğdu?
Ucuza taşıyan firmalar dünyada ve Türkiye'de nokta satışları yapıyor. Yani yolcu başına düşen personel sayıları düşük, bagajların ve yolcuların transferinde çok fazla yükümlülükleri yok. Segment üçe ayrılıyor. Birincisi THY'nin de içinde bulunduğu network tarifeli taşıyıcılar. Bunlar dünyada 100 noktaya uçarlar, çok komplike şirketlerdir. Giderleri yüksek olduğu için biletleri de pahalıdır. İkinci olarak charter seferleri vardır ki genelde tur operatörlerine uçaklarını toptan kiralar. Bu nedenle maliyetleri oldukça düşüktür. Son olarak da low cost carrier yani uygun fiyatla uçuş yapan şirketler vardır. Diyelim ki Frankfurt'tan İstanbul'a yolcuyu getirdiler. Ondan sonraki tranfserleri ile ilgilenmezler maliyetleri daha düşüktür. THY yıllardır iki segmentteki yolcuyu birlikte taşıyor. Şimdi yaptığımız bunları ayrı uçaklarda taşımak olacak. Biz aslında daha çok yurtdışına dönük olarak bu ikinci markayı oluşturuyoruz.

HACER GEMİCİ


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Tüm markaların tek bir rakibi var artık: Konut!
 'Birleşme haziranda olur Yapı Kredi markası korunur'
 Hayaliyle dünyanın 'kapı'sını açtı
 Yazılım dünyasında korsanlık tahtı bizim
 Cansızlar: Borsa'nın şirketleşmesi ÖİB'ye bırakılamaz
 'Halkbank bu yıl 500 milyon YTL kâr eder'
 Türkiye'nin kullandığı benzin AB'den çevreci
 '4 arsamız var, olmazsa yenisini alır hibe ederiz'
 Zenginlerden kotasız ihracata onay
 5 yıldızlı yılbaşının bedeli 6 bin Euro
 İzmir Limanı görücüye çıkıyor
GÜNTAY ŞİMŞEK
Bakan değişikliği olur mu?
AK Parti Hükümeti'nin yeni...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Sermaye piyasasında son şans ve sıkıntılı...
GAZİ ERÇEL
Kriz riski var mı?
Her yılın aralık ayı...
'Kral'ın oğlu da öldü
'Gazinocular Kralı' Fahrettin Aslan'ın ölümünden 53 gün sonra oğlu...
Masonlara yeni Büyük Üstat
Prof. Dr. Asım Akin Hür ve Kabul Edilmiş Masonlar Büyük Locası'nın...
Bilim asık suratlı orta yaşlı bir erkek
Bilim asık suratlı orta yaşlı bir erkek
TÜBİTAK Başkanı Nüket Yetiş "İnsanlara bilim deyince akla bunlar...
100 YTL'ye alınan çocuklarla el-Kapkaç
100 YTL'ye alınan çocuklarla el-Kapkaç
Güneydoğu'da yoksul ailelerden 100 YTL'ye alınan çocukları Ankara'da...
IMKB
E: 37.632 D:% -0,63
DOLAR
S: 1,350 D:% 0,037
EURO
S: 1,617 D:% 0,279
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu