"Günde 2 bin ev satıldığını duyuyoruz" diyen Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, "Hepimizin asıl rakibi konut piyasası" diyor.
Beymen'in stratejik planlama ve iş geliştirme bölümünde 4 yıl görev aldıktan sonra iki yıl önce genel müdürlük görevine getirilen Esel Çekin, "Perakende de artık kimse birbirinin rakibi değil, asıl rakip konut piyasası" dedi. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin ile indirimler, hediye çekleri ve 1 yıla uzayan taksitlerle tüm markaların aynı silahları çektiği bir dönemde iş yapmanın zorluklarını konuştuk.
* Artık tüm markalar aynı sloganlarla müşteriye ulaşıyor, sanki rakip olmaktan öte bir iş ortağı gibi davranıyorlar... Evet, asıl rakip ev piyasası, otomobil piyasası. Perakendenin 2005 yılında geçen yıla göre yeterince adet artıramamasının nedeni konut kredileri. Günde 2 bin tane ev satıldığı konuşuluyor, en büyük rakip o herhalde. Biz Beymen olarak sıkıntı yaşamadık. Müşteri 5 tane yerine bir tane alıyor ama o bir tane için size gelmesi önemli olan.
* 5 yıl önce, Beymen'in iş geliştirme bölümünün başında olduğunuz dönemden bugüne neler değişti? ABD'de de sürekli bir indirim vardır, Türkiye ABD piyasasının benzeri haline geldi. Bu aslında güzel bir şey ama perakendeciler açısından zor bir dönemi de beraberinde getirdi. Bütün bunlardan kaçınarak müşterinin sadece indirim olduğu zaman değil, normal dönemde de merak etmesi için ürüne, mağazanın atmosferine ve personelin müşteriyle kurduğu ilişkiye daha çok önem vermemiz gerekti. Öte yandan biz şu anda yaz sezonunu açtık. Oldukça iyi ürün satıldı. Temmuzda da kış sezonunu açıp bir sürü kaşmir palto satmıştık.
* İnsan kar yağarken niçin mayo alsın ki? Ürün o kadar güzel ki şimdi sahip olmalıyım, ben almazsam başkası alır diye bir telaş. Ayrıca çok seyahat eden kesimin, kışın yazlık bölgelere tatile gitmesi ya da yazın kayağa gitmesi bu ihtiyacı doğuruyor.
* Beymen bir markadan çok mağaza gibi algılanıyor son yıllarda... İki yıl önce baş- Beymen'in kendi markasıyla ilgili bir çalışmaya başladık. İki İtalyan tasarımcıyla çalışıyoruz. Satışlarımız çok olumlu etkilendi. Kriz döneminde Beymen markası bir kayıp yaşadı. Beymen markası değil de Beymen mağazası olarak algılama başlamıştı. Markanın gücünü artırdık, bu çok önemli çünkü önümüzdeki kış sezonu için markamızı İtalya showroom'larında sergileyeceğiz.
* Mağazalarınızdaki bazı yabancı markala Türkiye'de mağaza açma yoluna girdi. Bu sizin için ne ifade ediyor? Beymen'in içinde 270 tane ithal marka var. Bizim içimizde satılıp da mağaza açacak olan sadece Furla var. Onun dışında bizimle çalışan Prada ve Dolce Gabbana ile markalı mağaza açma anlaşmamız var. Onlarla başlayıp bizim için önemli olan diğer markalarla da sürecek. Dolce Gabbana ve Prada'nın Nişantaşı'ndaki iki mağazasını 2007'de açacağız. Bu markalarla birlikte bundan sonra Ortadoğu'ya da açılacağız. Çünkü onların gelişmekte olan pazarlarda kendilerinin mağaza açmaları ya da ortak bulmaları zaman alır.