|
|
|
|
|
İş jetlerine özel yeni terminal
|
|
Atatürk Havalimanı'nda özel uçakla seyahat edecek yolculara yönelik bir terminal yapılıyor. Yeni terminal açılınca özel uçak sahiplerine adeta işkence gibi gelen uygulamalar bir son bulacak.
Atatürk Havalimanı'nda (AHL) E-Kapısı olarak bilinen ve genel havacılık olarak hizmet vermesi planlanan alandaki yeni terminal çalışmalarında son noktaya gelindi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) yetkilileri bir ay gibi kısa süre içinde bu bölümü hizmete açmaya hazırlanıyor. Böylece özel iş jeti sahiplerine ve genel havacılık hizmeti veren kuruluşlara daha iyi imkanlarda faaliyet gösterme fırsatı ortaya çıkacak. Hizmet binalarının tamamlandığı, çevre düzenlemesi, güvenlik bantları ve E-5'e bağlantı yolunun da önemli ölçüde tamamlandığı Atatürk Hava Limanı'nın yeni yüzü olacak yeni terminalde özel uçakla seyahat edecek yolcular pasaport, bagaj ve check-in işlemlerini buradan yapabilecekler. Böylece uzun bir süredir devam eden özel uçak sahiplerine adeta işkence gibi gelen uygulamalar sona erecek. Özel jetler, helikopterler ve hava taksi kuruluşlarının uçaklarını kullanan yolcular, güvenlik gerekçesiyle Atatürk Havalimanı E-Kapısı'nın kapatılmasıyla birlikte normal yolcularla birlikte dış ve iç hatlar terminallerine yönlendiriliyordu. Terminal boyunca yürütülen yolcular buradan araçla pistin etrafından ve bozuk yollardan dolaştırılıp uçaklara götürülüyordu. Dünyanın hiçbir yerinde işadamlarına ve özel uçakla seyahat eden kişilere uygulanmayan yöntemler Atatürk Havalimanı'na hükmeden resmi otoritelerce uygulanmaya konmuştu.
GİRİŞ E-KAPISINDAN DHMİ'nin, üçüncü pist inşaatı nedeniyle eski genel havacılık hangarlarını yıkarak yenilerini eski EKapısı'nın 500 metre kuzeyine yapmaya başlamasının ardından, daha önce yeterli önlemlerin alınmaması sebebiyle yaşanan bazı hadiselerden sonra güvenlik gerekçesiyle bu kapıdan uçuşlar tamamen iptal edilmişti. Halbuki Türkiye'nin vitrini durumundaki havalimanında özel iş jetleri, helikopterler, hava taksi şirketleri, hava ambulans uçak ve helikopterler bir zenginliği ve medeniyeti temsil ediyordu. İş jeti sahibinin uçmak için normal yolcu gibi sıraya sokulması, özel hava aracıyla nakli gereken hastanın bile normal yolcu salonlarını kullanmaya zorlanması, mevcut yolcu terminallerinde ek bir sıkıntı oluşturduğu gibi genel havacılığın gelişmesinin de önünü kesti. Atatürk Hava Limanı Mülki Amiri'ne düşen görev yeni özel terminal için uygun güvenlik tedbirlerini almak ve uygulamak. Alfa 12 diye tanımlanan ve baştan sona yeniden yapılan özel hangarlar ve özel terminal bölgesine yurtdışındaki örneklerine bakılarak bir işletme modeli geliştirilebilir. Ama kesinlikle bir daha kapısına şu veya bu gerekçeyle kilit vurulmaması icap eder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|