İspanya'daki soğuk yüzünden seralar donunca Avrupa ve Rusya, Türkiye'den çiçek istedi. Talebin sadece yüzde 20'si karşılanabildi.
Kesme çiçek ihracatında özellikle 2002 yılından itibaren büyük bir artış yaşayan Türkiye, bu yıl rakibi İspanya'da seralar donunca, ithalatçı ülkelerin akınına uğradı. En büyük talebin yaşandığı dönemlerden biri olan 14 Şubat Sevgililer Günü öncesinde Türkiye'den özellikle karanfil ve 'gerbera' çiçeğine olan siparişler patladı. Antalya İhracatçı Birliği verilerine göre 1 Ocak 2005-8 Şubat 2005 tarihleri arasındaki ihracat geçen yılın aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 16 arttı. Bu dönemde sadece Antalya'dan 3 milyon 282 bin dolarlık çiçek ihraç edildi. Antalya Kesme Çiçek İhracatçıları Birliği Başkan Vekili Osman Bağdatlıoğlu, üretimin yetersiz olması nedeniyle talep artışını satış artışına çok küçük oranda dönüştürebildiklerini söyledi.
KEŞKE ÜRÜN OLSAYDI Bağdatlıoğlu, "Talep çok ama sadece yüzde 20'sini karşılayabiliyoruz. Bu yıl Antalya'dan
yurtdışına 14 Şubat Sevgililer Günü nedeniyle 30 milyon dal çiçek gidecek. Bunun değeri 5 milyon dolar. Geçen yıl da 4 milyon dolarlık ihracat yapılmıştı. Ekili alan değişmedi ama talep artınca fiyatlar biraz yükseldi" dedi. Türkiye kesme çiçek ihracatının yüzde 80'i Avrupa'ya yapılıyor. İngiltere ilk sırayı alan ülke. İhracatta Antalya başı çekiyor, İzmir ve Yalova'dan genellikle iç pazara ve bavul ticaretine ürün gidiyor. İhraç edilen çiçek türlerinde başı karanfil ve gerbera çekiyor. En önemli ihracat kalemi olan karanfilde 2004'de Hollanda'ya yapılan ihracat yüzde 115 oranında arttı. Zira Hollanda hem ülke içine hem de oradan başka ülkelere ihracat yapılabilmesi açısından önemli bir pazar konumunda. Ukrayna'ya yapılan ihracat da yüzde 359 oranında artış gösterdi.