Mehmet Buldurgan'a Temsa'nın yeni ürün atağı ve hedeflerini büyütmesinin sırrını sorduğumuz da, şirketin Mitsubishi lisansıyla ilk üretimine başladığı tarih olan 1984'ü hatırlattı. 1987 yılında Maraton otobüsünü banttan indirdiklerini söyleyen Buldurgan, Japonlar'ın seri üretim felsefesi ile Avrupalılar'ın yalın üretimini benimseyerek dünyada bir ilki başardıklarını belirtti. İşte Mehmet Bey'in ağzından Temsa'nın yeniden doğuşu: "2001 yılındaki kriz bizim için milat oldu. Artık Avrupa'ya yaklaşmalıydık. Mitsubishi dışında kendi bağımsız markamızı nasıl yaratırız diye çalışmalara başladık. Neoplan'ın eski genel müdürü, ünlü tasarımcı Bob Lee gibi birçok duayen danışmanlık yaptı bize. Yeni yatırımla Ar-Ge merkezi kurduk. Burada 5 prototipi üretebiliyoruz. Artık yüzde yüz Temsa markalı araçlar üretiyoruz. Diamond dopingiyle de bu yıl 100 milyon dolarlık ihracat yapacağız."