| |
|
|
Fiyattan değil sürümden kazanıyorlar
Yeni sezon başladı ya. Televizyon izleyenler de izlemeyenler de, reklam aralarına sıkıştırılmış programlardan yakınıyorlar şimdi. Galiba RTÜK Başkanı da bilmem kaçıncı defa "Artık bu duruma izin vermeyeceğiz" demiş. Madem bu kadar talep var reklam sektöründen ve madem herkes reklamların yoğunluğundan yakınıyor, kanallar reklam fiyatlarını artırsalar ya. Daha az sürede daha çok para kazanırlar. Ama bizde fiyat değil, sürüm önemli. Amerika'daki ulusal kanalların reyting rekortmeni programlarındaki reklam fiyatlarına ve ocakmayıs arasındaki gelirlerine baktım. Birkaç örnek vereyim. "American İdol" 30 saniye reklam fiyatı 414 bin dolar. Fox şirketinin bu programdan 41 saatlik yayında sağladığı kar 260 milyon dolar. "Survivor: Pearl İsland" 30 saniye reklam fiyatı 327 bin dolar. CBS şirketinin bu programdan 14 saatlik yayında sağladığı kar 73 milyon dolar. "The Apprentice" 30 saniye reklam fiyatı 287 bin dolar. NBC şirketinin bu programdan 16 saatlik yayında sağladığı kar 53 milyon dolar. (Kaynak: Forbes dergisi). Özetle reklam fiyatları artmadan, bizim kanalların giderleri arttıkça, reklam süreleri de hep böyle uzun kalmaya mahk
|