|
|
Fırsatı yakaladın mı, yürüyeceksin!
Verdiğim tüm seminerler ve konferanslarda Algılama Yönetimi'nden söz ederken, konu 'yalın, kolay anlaşılır, hedefi 12'den vuran ve ekonomik' iletişime gelince İsviçre Sigorta ve Garanti Emeklilik'ten örnek veririm. Sağlık olmadan, emeklilik bir işe yaramaz, konseptinden hareket eden Garanti Emeklilik'in Hamdi Alkan'ın oynadığı merdivenlerden tırmanan adamlar, İsviçre Sigorta'nın ise, kare kalemle çizilmiş su basan ev ve hacı yatmaz esprisi... İsviçre Sigorta'nın bu ara yeni reklamları başlamış. Belki görmüşsünüzdür. 'Belki' diyorum, çünkü İsviçre Sigorta iletişim konusunda okyanusu geçer fakat Seine nehrinde boğulur bazen. Muhteşem bir reklam filmi yakalar, fakat onu yeterli frekansta göstermez ve yazılı basın ilanlarıyla yeterince desteklemez, hak ettiği ilgiyi bir türlü yakalayamaz. Bu sefer de öyle olacağa benzer. Reklam ajansları Tayfa yine müthiş bir film yapmış. Yürekten tebrikler. Kara kalem çizgilerle, ilköğretimden üniversiteye kadar giden yolda yararlı olacak 'kumbara hesabı'nı; sedyede yatan adamı, deniz sefasına götüren yolda 'sağlık sigortasını'; başarı grafiğinin önünde çalışanı, dağ başında resim yapan emekliye götüren yol için ise 'yaşam sigortasını' anlatmış. Görmek lazım. Anlatması zor. Bir Alman atasözü vardır. "Bir şeyi yapmaya değer buluyorsanız, onu iyi yapmaya da değer bulun!" Böyle fırsat, bu kadar iyi bir anlatım her zaman ele geçmez. Doğru kanallarda ve yazılı basında frekansı artırmanın tam zamanı. Yoksa tasarruf edeyim derken, yaptığınız harcama da boşa gider.
|