|
|
Risk almışlar, iyide etmişler
Regal'in TV filmi üzerine çok konuşuldu. Sevgili dostum Duygu Asena gibi bazı yazar arkadaşlar, filmi ve onu beğenenleri yerden yere çaldı. Bazıları ise kampanyayı göklere çıkardı. Ben bekledim... Hedef kitlenin tepkisini bekledim. Regal'i iş hedefine taşıyıp taşımayacağını görmek istedim. Reklam filmi, aynı teknolojik özelliklere sahip fakat daha ucuz olan malı almayan, 'fan-fin-fon' marka meraklısı tiplerle dalga geçiyor. Biraz da Ziya Paşa'nın ünlü deyişinden yola çıkmış sanki: "Nush ile yola gelmeyeni etmeli tekdir. Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir." Kültürümüzde kötek biraz var yani... Tokadı yiyen gösterilmese de, sesi duyuluyor ya yeter. İşte şiddet sahnesi!.. Bu reklam filmini gören herkes birbirini tokatlayacak... Buna göre TV'lerde gösterilen filmlerin %90'ını, haberlerin %70'ini yasaklamak gerek. Ayrıca sucuk reklamını kaldır. Ağzımızın suyu akıyor. Jennifer Lopez'in klibini yasakla. O da ağzımızın suyunu akıtıyor. Selülit kremi reklamına ceza kes. Ahlak elden gidiyor. Bekçiliğin üst sınırı yok. Haydi gelin tüm kansorejen madde içeren ürünlerin tanıtımını da yasaklayalım: Otomobillerin (egzozlarında asbest var)... Bilgisayarların (ekranları radyoaktivite yayıyorlar)... Cep telefonlarının (beynimizi bombardıman ediyorlar)... Deterjanların (sularımızı ve çevremizi kirletiyorlar)... Hangisi daha çok yaşamsal tehlike içeriyor? Bunlar mı, Regal'in görünmeyen tokadı mı? Hoşgörü nerede başlamalı. Nerede bitmeli? En iyisi bu gibi durumlarda kararı, kamuoyu ve vicdanına bırakmak. O, en doğru kararı verir. Almaz malı olur biter. Ya da STK'ları vasıtasıyla tepki koyar. Ahlak bekçilerimizin tepkileri, sübjektif kriterlerle filmi göklere çıkaranların dışında durum nedir, diye öğrenmek üzere Zorlu Grubu yöneticilerinden Arif Sankur'u aradım. Hayli düşük maliyetle oluşturdukları kampanyanın sonuçlarını sordum. İşte söyledikleri: "Zorlu güvencesinin, üretim teknolojisi ve ürün montajı, satış sonrası ve garanti işlemlerine yansıması Regal'de ön plana çıkıyor. Uygun fiyatı da bu sinerjiyle sağlıyor. Bu, çoğu B- brand'in ülkemizde sağlayamadığı güvencedir. Çin mallarına ve ucuz lokal üretimlere karşı ülke sermayesinin kararlı direnişidir. 6 distribütörümüz var. Onların tespitleri, bayi ve tüketicilerden bugüne kadar aldıkları özet görüşler şöyle:Tanınırlık sürpriz şekilde yükseldi. Tokadın sembolize ettiği kavram anlaşıldı ve etkili mizah olarak görüldü. Tüketici telefonları, eskiye göre inanılmaz arttı. Sorulan genel soru, Regal bayi adresleri idi. Ankara'da bu reklam sonrasında toplam 250 adet ürün satan bayi var. Distribütörlere bayilik müracaatları arttı. Tüketicilerin ve bayilerin markayı daha ciddiye aldıkları tespit edildi." Bu film benim önüme gelse, onay vermeden önce yine de üç kere düşünürdüm. Arif Sankur ve ekibi risk almışlar. Görülen o ki, iyi de etmişler...
|