Şu sponsorluk meselesi ince iştir. Bir yandan projesi olan fakat parası olmayan herkes, her kuruluş ya da kişinin kendilerine mali destek vermek zorunluluğu varmış duygusuna kapılır. "Kusura bakmayın. Bu proje bizim stratejilerimize uymuyor" dendi mi de, içten içe bozulup giderler. Öte yandan pek çok kuruluş da kafası kesilmiş tavuklar gibi oradan oraya koşturup, irili ufaklı pek çok projeye mali destek verir, bu sponsorlukların bir işe yarayacağını düşünür. Böylece milyarlarca lira boşa gider durur. Meramımı, son günlerde sonuçlarıyla birlikte izleme fırsatı bulduğum Algida örneğinden yola çıkarak anlatmaya çalışayım. Bakın Algida ne yapmış? Dünyada her otelde ve 110 ülkede milyonlarca hanede izlenen MTV ile anlaşmış. İki konuyu iç içe getirmiş. Birincisi, 'Shake down' adlı Avrupa Dans Yarışması'nın yarı finalini Türkiye'de düzenlemiş. Finale bir Türk gencinin katılmasını sağlamış. İkincisi, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın tanıtım filminin 1271 kez bu kanalda yayınlanması için MTV'den yer almış. Bunları da markanın yeniden lansmanı kampanyası ile ilişkilendirmiş. Bütçe 2 milyon $. Bu yıl bir o kadar daha harcayıp bu kez bakanlığın yeni filmini göstereceklermiş. Çok para mı? Hayır değil. Nedeni basit... 120 çeşit ürünle Türkiye dondurma pazarının %55'ini kontrol eden Algida yukarıdaki çalışmalarla hem pazarı büyütmüş hem de pazar payını 8-10 puan artırmış. Bu yıl da çift haneli bir ciro büyümesi hedefliyorlar. Bizim dondurma pazarı zayıf. İtalyanlar 7 misli fazla tüketiyorlar. İsveçliler 14, Amerikalılar 25 misli... Onun için ciddi fırsat var. Algida işte bu fırsatı değerlendiriyor, hayırlı bir işle ticari başarıyı birleştirmek. Sponsorluk da bu demek zaten... Algida ne vermiş ne alacak? Hesabı siz yapın. Başbakanımızın sözünü ettiği kazan-kazan ilişkisine dondurmalı bir örnek çıkıyor ortaya... Bunlara ilaveten bu yaz Avusturya Algida ile anlaşıp 8000 Avusturyalı genci birer hafta Türkiye'de ağırlamayı da planlayan Algida yetkilileri bu projelerle Unilever'in bu alanda faaliyet gösterdiği 100'den fazla ülke arasında "Marka Yönetimi Özgün Uygulama Ödülünü" de almayı başarmış. Yani Genel Müdür Hazım Ellialtı ve Pazarlama Müdürü Deniz A. Erdem, kariyer planlarına altın birer puan eklemişler. Algida'nın başarılı PR şirketi Excel'in bu proje ile 2004'de pek çok iletişim ödülünü de toplayacağı kesin gibi. Algida "Türkiye'nin tanıtımında tüm özel kuruluşları bizi taklit etmeye çağırıyoruz!" diyor. Hodri meydan...