|
|
Nehirde boğulmamak için basında ilan şart!
Geçen cumartesi iki iletişim etkinliğini arka arkaya izleme fırsatı buldum. Biri, Bosch Senfoni Orkestrası ve Korosu'nun Aya İrini'deki "Carmina Burana" gösterisi, diğeri onun hemen yanı başındaki Darphane-i Turkcell'in "Çağdaş Türkiye'nin Çağdaş Kızları" projesinin yeni bir aşamasının tanıtım toplantısı. Hani Milli Eğitim Bakanlığı ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte Anadolu'nun bağrından binlerce genç kıza burs verdikleri ve bu genç kızlarımızı üniversite dahil tüm eğitimleri boyunca izledikleri proje... İletişimdeki 3 C kuralının ne kadar önemli olduğunu bu etkinliklerde bir kez daha anladım. 3 C İngilizce 3 kelimeden geliyor: Creativity, Consistency, Continuity... (Yaratıcılık, Tutarlılık, Süreklilik)... Bosch Senfoni Orkestrası, bu dev şirketler topluluğunun babası Robert Bosch tarafından 61 yıl önce kurulmuş... 61 yıl kaliteden en küçük taviz vermeden bugüne gelmişler. Turkcell ise bu toplumsal sorumluluk çalışmasını 3 yıl öce planlamaya başlamış. Genel Müdür Muzaffer Akpınar ve Kurumsal İletişim Bölümü Yöneticisi Zuhal Şeker, 2002'de göreve başladıklarında sessiz sedasız yürüyen projeye ciddiyetle asılmışlar. PR ajansları Zarakol Halkla İlişkiler'in de desteği ile bizce son yılların en başarılı PR çalışmasına ivme kazandırmışlar. Son etkinlik ise projenin duygusal boyutuna, ki çok önemli, daha da büyük güç katacak. Turkcell, ünlü yazar Ayşe Kulin ile anlaşmış. Kulin pek çok genç kızımızla görüşmüş. Belgesel roman türü bir kitap hazırlamış: Kardelenler... Manuel Çıtak da nefis fotoğraflarıyla eseri süslemiş. Etkinlik sırasında kitabı gördüm. Hayli pahalı bir baskı. Sadece elitlere ulaşacak, diye korkarım. Umarım Turkcell, dileyen herkesin alabileceği ekonomik versiyonunu çıkarır da, bizler de edinme fırsatı buluruz... Söz toplumsal sorumluluktan açılmışken, size ilginç bir liste sunmak istiyorum. Cuma günü katıldığım eğitimde bilgi yöneticisi arkadaşımız Mayda Baygan hazırlamış. Herhalde çok eksiği vardır. Onun iş edinip buldukları bunlar. Bir düşünün. Bunlardan kaç tanesinden haberdarız? Kaç tanesine katıldık? Sadece basın toplantısı düzenleyip, bülten yollamakla olmuyor demek ki. Çok doğru bir kararla itibarları için bu kadar iyi iş yapan onca şirket, eğer bu işler için ayırdıkları bütçenin bir o kadarını da iletişime ayırmazlar. En kalıcı duyuru yöntemi olan yazılı basın ilanlarını ihmal ederlerse, pek çokları gibi okyanusu geçip, nehirde boğulurlar. Bosch ve Turkcell dahil... Yaptıklarından dolayı hepsini yürekten kutluyorum. Ama yazık değil mi? İşte liste (alfabetik sırayla): AÇEV, Profilo: Mezun Anneler Projesi, Algida, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı: Powerbrand, AKUT, AstraZeneca: Bir Nefes İçin, Arçelik: Eğitimde Gönül Birliği, Avon: Meme Kanseri ile Mücadele, Birmot: Trafik eğitimi, BP: Emniyet kemerinizi takın hayata bağlanın, Bridgestone: Farım da hep açık yolum da, Colgate: Dünyayı Çürüklerden Kurtaralım, ÇEVKO: Avrupa Geri Dönüşüm Haftası, Çekül, DHL: Kağıttan Ormanlar, DHL: Trafik Yılı, Eczacıbaşı: Vitra Çizgi Kahramanlar Sokakta Sergisi, Finansbank: Topluma Katkı Geleceğe Destek, Garanti Bankası, TÜRSAK: Garanti Mini Bank Uluslararası Çocuk Filmleri Yarışması, Garanti Emeklilik: Osman Müftüoğlu sağlıklı yaşam seminerleri, Hasbro Intertoy: Küçük Yüzlerde Büyük bir Gülümseme, Grundfos, RMK: Gezici Müze 'Müzebüs Projesi', İşYatırım: Geniş Açı Toplantıları, KADER, Netron Teknoloji, Microsoft, Hürriyet, E-kolay, Marjinal Reklam, Simternet, YÖK: Kadınlar Bilgisayar Başına, McDonalds: Sağlıklı Göz ve Eğitimde Başarı, Microsoft: Bilişim Kervanı Roadshow, Nestle: İyi yaşam konferansları, Nokia: Düşler Atölyesi, Opet: Bilinçli Kullanıcılar Yaratma, P&G, Migros: Özel Olimpiyatlar Türkiye Organizasyonu, P&G: Kaliteli Alışveriş Noktası, Renault: Alo Engelli Taksi, Sabah: Bir Sabah çok şey değiştirir. Tema ve Darüşafaka'ya satış gelirinden kaynak aktarımı, Sabancı Üniversitesi: Ağaç Dikme Projesi, Solo: İlköğretim Okulları Kişisel Hijyen Eğitimi Projesi, Sodexho: Çocuk tiyatrosu, TEGV, Aria, Aycell, KoçSistem, Mobilera: Kısa Mesaj Yoluyla Bağış Projesi, TNT Express: TNT Express Bilgi ve Kültür Taşıyor, TOBB: Tekirdağ ili Malkara İlçesi Kermeyan Köyü Erozyon Kontrol Amaçlı Kırsal Kalkınma Projesi, Tofaş: TofaşBall, UNICEF, Aygaz, Amway: Amway-UNICEF daha sağlıklı bir gelecek için elele, Vestel: Türk Atletizminin yanında, (Bu listeye sadece projeler alınmış. Okul yaptırmış pek çok hayırsever kişi ve kuruluş dahil edilmemiş. Sehven unutulmuş olanlar olabilir. Bildirirlerse sevinirim. Listeyi zaman zaman yayınlamanın yerinde olacağına inanıyorum)
|