|
|
Ağlayalım mı, sevinelim mi?
Farz edin 100 kupona ansiklopedi kampanyası başlattığı için x gazetesini aldınız ve kupon biriktirmeye başlayan binlerce kişiden biri oldunuz. Gazete promosyon sayesinde tiraj artırırken, siz de ekonomik değeri yüksek bir ansiklopediye sahip olacağınızı umuyorsunuz. Gazete yönetimi kupon biriktirenlere diyor ki, "Kusura bakma kardeşim, artık şu tarihler arasında 200 kupon getirene bir ansiklopedi vereceğim. Tirajımın mevsim nedenleriyle düştüğü dönemde ise 130 kupon getiren hediyesini alır" diyor. Uygulamayı eleştirene de "Pratikte 100 kupona bu ansiklopediyi alan yoktu. Şimdi isteyene veriyoruz" deniliyor. THY'nin yaptığı ile bu örnek arasında sizce fark var mı? THY'nin yeni uygulamasını alkışlayalım mı, yoksa kandırıldık diye ağlayalım mı? İlgilisine bir not aktaralım. THY yeni mil programını internet sitesine koydu. Programa göre yılın 5 ay 20 günü yüksek sezon sayılıyor. 1 Haziran-31 Ekim tarihleri arası ve Kurban ve Şeker Bayramı'nda, iç hatlar, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Amerika uçuşları için yüksek sezon anlamına geliyor. Artık, yakın uçuş sayılan Sofya, Üsküp gibi şehirlere Avrupa 1, Atina, Bakü, Budapeşte Bükreş'e Avrupa 2, Roma, Zürih, Londra, Madrid gibi uzun uçuş gerektiren şehirlere ise Avrupa 3 deniliyor. Anlayacağınız gibi mil uzaklığa göre artırılmış.
|