|
|
Miller iç oldu geçmiş olsun...
Dün THY, Miles&Miles ve Shop &Miles programında yapılan yenilikleri resmi bir açıklama ile duyurdu: Açıklama içindeki şu cümleye dikkat: "THY ise yeni uygulamaya koyduğu sistem yoğun sezonda (yaz ayları, bayram vs.) daha önceden hiç yer bulamayan yolcularımıza yüzde 50 artırımlı mille yer bulabilme imkanı sağladı. Yüzde 50 artımlı mil harcamak istemeyen yolcularımız ise yüksek sezonda, düşük sezon milleriyle eskiden olduğu gibi sınırlı sayıda yer imkanından yararlanabilecekler. Uçuş millerinin artırılması söz konusu değildir. Yer kısıtlamasının kaldırılarak uçuş mili tablolarının yeniden düzenlenmesi söz konusudur" Hani kafaları karıştırın deseniz, ancak bu kadar yapabilirsiniz... Çünkü, THY sadece, iç hat uçuşundaki mili değiştirmedi. Kişinev, Priştina, Saraybosna, Sofya, Tiran, Üsküp ve Zagrep uçuşları için mil puanı 20 binden 15 bine indirdi. Diğer yurtdışı noktalarına olan uçuşların hepsini, yüzde 20 ile yüzde 50 oranında artırdı. Bununla yetinmedi. Yolcu eğer yüksek sezon denilen yaz ayları ve bayram günlerin de bilet isterse, o zaman artışın üzerine bir yüzde 50 daha konuldu. Yani "Sadece yüzde 50 artırdık" demek, tüketiciyi yanıltmak demek. Örnek, 50 bin olan New York uçuşu artık 65 bin mile çıktı. (yüzde 30 arttı.) Eğer yüksek sezonda bilet alırsanız bu kez 65 bin yerine 90 bin mil harcayacaksınız. Yani yüksek sezonda artış oranı yüzde 50 değil, yüzde 90 oldu. Avrupa için de oran aynı. Bir başka nokta. THY yönetimi gelen tepkileri yumuşatmak için suiistimale açık ikili bir sistem getirdi. İsteyen müşteri yoğun sezonda, düşük sezon mil hesabıyla bilet kullanabilecek. Eskiden olduğu gibi, bir kaç ay önceden bildirmek kaydıyla. Bu arada 240 bin kişi Shop&Miles kullanıyor. 1 milyona 2 mil kazanıyor. Garanti Bankası'nın ( belki THY'nin de) artık resmi bir açıklama yapması gerekiyor. 1'e 2 uygulaması değişirse, kartın cazibesi kalmayacak. Çok kişi kartını iade eder... Bu arada, geçmiş haklara yönelik gasp nitelikli yeni uygulamaya rağmen THY'nin cesur bir adım attığını da söylemeliyim. En azından bundan böyle tüketiciler kazandığı ve kazanacağı milleri istediği an kullanabilecek. Tabii THY ile uçarak mil toplamanın cazibesi kaldıysa. Diğer havayollarının mil uygulamaları çok önemli. Kabul etmek gerekir ki istediğiniz an mil puanların kullanılması, THY'yi avantajlı hale getirebilir.
|