|
|
THY: Derdimizi size anlatamadık
THY Genel Müdürü Abdurrahman Gündoğdu, "Galiba sistemi size iyi anlatamadık" diyerek söze başladı. Genel Müdüre göre, THY aslında hiçbir zaman kullandırmayacağı/kullandıramayacağı millere yeni sistemle işlerlik kazandırdı. Ne yapılmış? Mil sahiplerine denilmiş ki, "yüksek sezon"da uçmak istiyorsan, bundan böyle uçuş noktasına göre yüzde 80-100 daha fazla mil puan ödeyeceksin. Buna karşılık istediğiniz an bilet bulabileceksiniz. Yok eğer bilet talebiniz "düşük sezon" dönemine denk gelirse, kullanacağınız millerin miktarı sadece yüzde 15-20 oranında artıyor. Dünyada ilk kez uygulanıyor Gündoğdu'ya mil programını istedikleri gibi değiştirme hakları olduğunu, ancak sistemin geçmişe dönük uygulanmasının anlamını sorduk. İşte özetle anlattıkları: "Cebinizde mil vardı ama hiçbir zaman kullanamıyordunuz. Biz biraz daha fazla mil harcamanız kaydıyla kullanılır haline getirdik. Siz hiç yolcu trafiğinin en yüksek olduğu bir dönemde örneğin New York bileti alan gördünüz mü? Yani 50 bin miliniz vardı. Ama hiç uçamıyordunuz. Şimdi trafik yoğunluğu ne olursa olsun, yüksek sezonda 90 bin/düşük sezonda 65 bin mil (ekonomi sınıfı) karşılığında uçabileceksiniz. Dünyanın hiçbir yerinde uçakların tüm koltukları mil programına ayrılmaz. Biz bir ilki gerçekleştirdik." Gündoğdu'nun anlattıklarından çıkardığım sonuç şu: THY bizi kandırmış. Meğer, THY ile uçarken, bonus olarak cebimize mil para konmuş. Denilmiş ki "Şu kadar biriktir gel seni bedava uçuracağım. Şu şehire, şu ülkeye şu kadar mil ile gideceksin." Ama verilen sözler aslında tutulmayacakmış, yalanmış. THY şimdi sözünü tutmak için, söz verdiği kişilerden THY'ye göre küçük, tüketicilere göre yüksek yeni bir bedel istiyor.
|