|
|
Cem, ahlak bekçiliği değil, işini yapmalı
Son günlerin en şirin ve başarılı reklamlarını yapan Cem Yılmaz'ın gerek oyunculuğunu gerekse PR çalışmalarıyla büyük katma değer getirdiği Doritos Alaturka'yı bir tehlike bekliyor... İlk izlediğimde yazmıştım: Cem Yılmaz ürünün önüne geçmeden mesajı mükemmel veriyor! Benden mi duydu kullandı, kendisi mi buldu, bilemem. Cem, aynı lafları reklamda da kullandı sonra. Buraya kadar iyi. Şimdi gelelim tehlikeye... Geçenlerde Cem Yılmaz bir TV programında, gıda sektöründe sağlıksız ve kaçak iş yapanların bu reklam filminde kendisinin duruşu nedeniyle şirin gösterildiğini; bunu gelecek bölümlerde, örneğin karakolda düzelteceklerini söyledi. İşte tehlike burada. Çünkü Cem'in canlandırdığı hiç bir kişilik seyirci tarafından olumsuz algılanmaz. "Herşey Çok Güzel Olacak" filmini hatırlayın. Cem'in canlandırdığı tipin neresi olumluydu. Ama biz onu çok sevdik. Cem'in ve Doritos yöneticilerinin hemen bu kompleksi üstlerinden atmaları gerek. Ahlak bekçiliği değil, işlerini yapmalılar. Cem'i yıllardır tanırım ve izlerim. Yaptığı işin hem içinde hem dışında olmayı başaran ender sanatçılardan biridir o. Özel hayatında da öyledir. Sıradan günlük davranışlarında bile bu ikilemden bir mizah çıkarmayı başarır. İlle de benzetmek gerekirse, Charlie Chaplin ustalığında becerir bu işi. Şimdi etraftan bir iki eleştiri geldi diye ders vermeye kalkarsa, yapay olur; kendine de ürüne de zarar verir...
|