|
|
İşte İnsan! İşte reklam!
Ne zaman SABAH'ın reklamlarından, yaptığı olumlu işlerden burada övgüyle söz etsem, bir tür rahatsızlık hissine kapılıyorum. "Misafirin yanında insan kendi çocuğunu sevmez, ondan övgüyle söz etmez" kültürü ile yetişmişiz bir kere... Bırakın misafiri, aile büyüklerinin yanında bile anne babadan muhabbet görmek mümkün değildi. Bu nedenle kendi çocuklarını öven konukların yanında haksızlığa uğradığımı düşünür dururdum. SABAH'ın çalışan ve iş dünyasına yönelik Pazar gazetesi İşte İnsan'ın reklamları üzerine iki kelam etmezsem, kendi arkadaşlarımıza çok ciddi haksızlık etmiş olacağımızı düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla "İşte İnsan", sadece İstanbul'da değil, Sakarya, Bursa, İzmit, Tekirdağ, Bolu, Eskişehir, Zonguldak gibi iş dünyasının yoğun olduğu kesimlerde de dağıtıma giriyor. Türkiye'nin İsanbul'dan ibaret olmadığını fark eden Anadolu Sigorta, İş Bankası, Kiler, Tansaş, Vakko gibi irili ufaklı 150'ye yakın kuruluş, iş teklifleriyle ilk sayıda yer almışlar. Umarız 16 sayfa ile başlayan yayın, gelişmiş ülkelerdeki benzerleri gibi yüzlerce sayfaya ulaşır. Türk TV'lerinin şu sıra en iyi dizisi "Bir İstanbul Masalı". Dizide Arhan'ların iki oğlunu canlandıran Mehmet Aslantuğ ve Ozan Güven biraz avam bir deyişle "cuk" oturmuşlar reklam filmine. En az onlar kadar yönetici sekreteri de başarılı. Kilit mesajı mükemmel taşıyorlar. Şöhret kullanmanın tüm dezavantajları ustalıkla aşılmış. Yani ürünün önüne geçip onu ezmeleri engellenmiş. Hemen yanında duruyorlar. Belki de dizideki kimlikleriyle oynamış oldukları için. Belki de filmde yakalanmış olan yüksek ritm nedeniyle. Hem iletişimden biraz anlayan biri olarak hem de seyirci gözüyle işi hayranlık duyarak izliyorum. Sabah Prodüksiyon ekibi ve yaratıcı direktörleri Özkan Binol'u, yönetmenleri Işıl R. Karaman'ı yürekten kutluyorum. Fikir kime aitse onu da... Benzer övgüleri Altan Erkekli'nin rol aldığı genel reklam filmi için dile getiremeyeceğim. O filmde mesajı iyi taşıyor ama, ağızda buruk bir lezzet bırakarak... Dizide Arhanlar'ın şoförünü canlandıran Erkekli, bu kez ailesi ile birlikte rol alıyormuş gibi yapıyor(!). Yani bir aile var reklamda ama o aile, dizideki aile değil. Benzeri... Herhalde tasarruf nedeniyle diğer oyuncular alınamamış, ama olmamış. Bu sayfayı izleyenler çok iyi bilir. Dünyada 'mış' gibi yapma dönemi biteli yıllar oldu. İmaj yaratma, yönetme işi, atlı tramvaylar kadar demode... Bu gibi durumlarda insanlar ayaklarının altından halı çekiliyormuş gibi hissediyorlarmış. Bu arada bir küçük uyarı da İşte İnsan'ı hazırlayan arkadaşlara: Reklam filmi çıtayı o kadar yukarılara koydu ki, hepimizin beklentisi o yayınla ilgili çok yüksek. Vaat ve güven düşman kardeşler gibidir. Güven vaadin hemen yanında durmazsa birbirlerini yiyiverirler. Özellikle iletişim ve iş dünyasını çok yakından ilgilendirme ve etkileme potansiyeline sahip olan İşte İnsan'ı heyecanla bekliyor ve başarılar diliyorum.
|