ALGILAMA Yönetimi eğitimini verirken hem ben çok eğlenirim hem de salondakiler. Çünkü bol bol örnek veririz. Çok hoş bulduğumuz bazı iletişim etkinliklerinin neden bir işe yaramadığını hep birlikte tespit edip eğleniriz. Bu arada kendi iletişim özürlü etkinliklerimizden pek söz etmeyiz... 9 kuraldan söz ederiz. Bunlara uymadan karşımızdakinin algılamasını yönetemeyeceğimizden. Hele ilk ikisi işin olmazsa olmazıdır: 1. Değerlerle uyum; 2. Kültürle uyum. (Diğer 7 tanesini merak eden varsa bir e-posta göndersin lütfen) Değerlere uyum sağlanmadığı zaman insanın başına neler gelebileceğine örnek olarak "Aganigi" kampanyasını veririz. Hani sonrasında fındık satışlarının düştüğü ama filmi muhteşem olan kampanyayı... Hedef kitlenin kültürü ile uyuma örnek olarak Renault Scenic filmini, hani Alplerin müziği, Avustralya çölleri ve kırmızı lastik top üstünde sıçrayan kanguruların filmi... Artık bu konu için yeni bir örneğimiz oldu... Commercial Union sigortacılık sektörünün en başarılı kurumlarından biridir. Sokaktaki herkes bilmez belki ama işini iyi yapan kaliteli bir kuruluştur. Emeklilik için yaptırdıkları son reklam filmi de kendilerine yakışır bir kalite çizgisinde... Fakat gelin görün ki, hangi hedef kitlenin hangi kültür ile uyum içinde olduğunu anlamak zor. Step dansı yaparak, akide şekerleri gibi rengarenk bungalow'ların önünde dans ederek, kuyruklu piyano çalarak, balık avlayarak, köpeklerle oynaşarak bir şeyler anlatıyorlar. Ama ne? Benim son grip hastalığından ötürü anlayışımda da mı bir hasar oluştu. Yoksa o güzelim film bu iş için yanlış bir seçim mi? Ne dersiniz?