kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
9 Mart 2009, Pazartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
UFUK SANDIK

4x4 araçlar eskisi gibi zenginliğin simgesi değil

Saadet Partisi'nin İstanbul Belediye Başkan adayı Prof. Dr. Mehmet Bekaroğlu'nun başörtülü kadınların cip (4x4) kullanmaması gerektiğini söylemesi tartışma yarattı. Dindar kesimin, zenginliğin simgesi 4x4'lere binmesini eleştiren Bekaroğlu'nun açıklamaları tartışılmaya devam ediyor. Bu tartışmayı doğru bir zemine oturtabilmek ve sağlıklı yapabilmek için önce 4x4'lerin tarihini bilmek lazım. 4x4'ler hala zenginliğin simgesi olmaya devam ediyor mu? Bilmeyenler için detaya girmeden, hızlandırılmış bir 4x4 turu yapalım.

Savaşta doğdu
4x4 araçlar İkinci Dünya Savaşı'nda askeri amaçlı kullanım için geliştirildi. Ardından sivil amaçlı üretilmeye başlandı. Özellikle Hollywood yıldızlarının ilgisinden sonra tüm dünyada moda haline geldi. Zorlu arazi koşullarıyla mücadele etmek için geliştirilmiş olsa da şehir içinde kullanılmaya başlandı.
4x4 araçlara olan ilginin artması, otomotiv firmalarının dikkatinden kaçmadı. Düne kadar 4x4 üretimi konusunda uzmanlaşmış birkaç firmanın tekelinde olan bu pazar, yeni markaların girmesiyle büyüdü. Bugün neredeyse her markanın bir 4x4 aracı var . Bu sayede 4x4'ler daha ulaşılır hale geldi. Her kese, her keseye uygun 4x4'ler yollara çıkmaya başladı. Aslında bu araçlara 4x4 görünümlü binek otomobil demek mümkün. Çünkü sınırlı arazi yetenekleri var. Birçoğu dört tekerlekten çekişli bile değil.
Prestijin ve zenginliğin simgesi 4x4'lerin imajı global ısınmayla birlikte tüm dünyada zedelenmeye başladı. Özellikle çevreciler, 4x4 sahiplerine görgüsüz damgası yapıştırdılar. Otomotiv firmaları buna da bir çare buldu. Daha az yakıt tüketen, daha küçük 4x4'ler üretmeye başladılar. Böylece az da olsa 4x4'lerin imajını yukarı çektiler. Şimdilerde hibrid 4x4 araçlara rastlamak bile mümkün.
Türkiye'de 4x4 modası 90'lı yıllarda ortaya çıktı. Dünyada olduğu gibi bu trend Türkiye'de de hızla yaygınlaşmaya başladı. Yüksek fiyatları nedeniyle herkesin ulaşamaması 'O'nu zenginliğin ve prestijin simgesi haline getirdi. İş ve sanat dünyasının vazgeçilmez aracı oldu. Kimileri 'O'nu sınıf atlamak için kullandı.

Fiyatları ucuzladı
Günümüzde 4x4'lerin imajı hızla kan kaybediyor. Eskisi gibi zenginliğin ve prestijin simgesi olmaktan uzaklaşıyor. 4x4 satın almak için çok zengin olmak gerekmiyor. Çünkü Türkiye'de satılan 4x4'lerin yüzde 90'nının fiyatı 30-70 bin TL arasında. Yolda gördüğümüz birçok otomobilin fiyatı 4x4'lerden bile daha pahalı.
Sonuçta otomobil dört tekerlek bir direksiyondan oluşan bir ulaşım aracı. O yüzden görüntüye, imaja çok takılmayın. Siyasetin oyuncağı yapmayın.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

Ayrıntılar için lütfen tıklayın