kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
26 Ocak 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Pasta daralacak reklamveren rotayı KOBİ'lere çevirecek

EKONOMİ
25.01.2009
Reklamverenler Derneği Başkanı Gören, reklam yatırımlarının 2008'de yüzde 2, 2009'da yüzde 30 küçüleceğini tahmin etti. Derneğin hedefi KOBİ'leri markalaştırarak reklamveren sayısını artırmak..
Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Hakan Gören, 2007 yılını 3.3 milyar liralık bir ciro ile tamamlayan sektörün 2008'i yüzde 2.2'lik bir küçülmeyle kapatacağını, 2009'da ise yüzde 25-30'luk bir küçülme beklediklerini kaydetti. Bu hesaba göre sektör kabaca bu yıl 2.2- 2.6 milyar liralık bir büyüklükte kalacak. Geçen hafta başında sohbet toplantısı düzenleyen Reklamverenler Derneği (RVD) yöneticileri reklam sektörünün ülkedeki büyüme ve küçülme rakamlarından daha yüksek oranlarda tepki verdiğine dikkat çekti. RVD Başkanı Gören, "Türkiye'de 17 bin reklamveren var. Reklam yatırımlarının yüzde 60'ı 75 şirket tarafından karşılanıyor. En büyük reklamverenler yatırımlarını azalttığı zaman pazar çok çabuk etkileniyor. Halbuki bu oran daha farklı bölünse etkilenme bu kadar olmayacak" dedi. Gören'in tahmini 2008'de yüzde 2.2, 2009 yılında yüzde 25-30'luk bir küçülme. 2007'yi 3.3 milyar TL'lik bir ciroyla kapatan sektörde bu tahminlerden yola çıkarak pastanın bu yıl 2.3-2.6 milyar TL'lik bir pazar aralığına oturacağı sonucu çıkıyor.

KOBİ'LER YENİ HEDEF
Gelişmiş ülkelerde reklam veren firma sayısının daha çok olduğunu belirten Gören, "Bir ülkede reklamveren firmanın çokluğu o ülkede marka sayısının yüksekliğini gösterir. Bu da o ülkenin gelişmişliğinin göstergesidir. Bizler sermayenin çok daha fazla tabana yayılması gerektiğini düşünüyoruz. Zira gelişmenin yolu markalaşmadan geçmektedir. Marka olmak için de reklam yapmak durumundasınız" diye konuştu. RVD olarak Türkiye'deki marka sayısını artırmaya yönelik çalışma yapacaklarını belirten Gören, "KOBİ'lerin markalaşma süreçlerinde nasıl destek olabiliriz diye yakında bir çalışmamız olacak. KOSGEB'le de görüşüyoruz. Bu konuyu çok önemsiyoruz" dedi.